با رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز و افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

وضعیت ادامه‌دار آلودگی هوا در تهران / گروه‌های حساس مراقب باشند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۰ دی‌ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد موثر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

 پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۰ دی ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است. حاکمیت جو آرام در طول روز باعث تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد خواهد شد.

با استمرار پایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۲۰ دی ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با رشد ناپایداری جوی و احتمال بارش رگبار پراکنده تا صبح روز سه‌شنبه (۲۱ دی ماه) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد.

با رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز و افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۱ دی ماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۶ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید