تیم پروژه Yutu این صخره را به دلیل شکلش «خرگوش یشمی» نامیده اند. Yutu۲ نخستین کاوشگری است که در بخش دورافتاده ماه حرکت می کند.

کشف راز ماهیت شیء مرموز روی ماه

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، بیزینس اینسایدر نوشت: کاوشگر چینی در قسمت دورافتاده ماه یک شیء مکعبی رصد کرد که اکنون با بررسی تصاویر مشخص شده این شیءتخته سنگ است.

 بالاخره پرده از راز مکعبی برداشته شد که کاوشگر چینی روی ماه رصد کرده بود. اکنون مشخص شده این سنگ اصلا شبیه مکعب نیست.

کاوشگر چینی Yutu-۲ این شی را در اوایل دسامبر رصد کرد که شبیه یک مکعب خاکستری در ماه بود. سازمان ملی فضایی چین نیز آن را سازه مرموز لقب داد و گمانه زنی ها درباره ماهیت آن آغاز شد. رسانه های خبری نیز آن را «مکعب ماه» لقب دادند.سازمان ملی فضایی چین تخمین زد فاصله شیء تا کاوشگر حدود ۸۰ متر باشد. کاوشگر آماده حرکت به سمت آن بود اما ۲تا ۳ ماه طول می کشید تا به شی مذکور برسد.

به هرحال پس از چند ماه فراهم کردن مقدمات، کاوشگر به اندازه کافی به شی مرموز نزدیک و متوجه شده فقط یک سنگ است. خطوطی که ظاهر این سنگ در ماه را نشان می دادند، فقط در نتیجه خطای پرسپکتیو، نور و سایه به وجود آمده اند.

وبلاگ «Our Space» نیز در یک پست جدیدترین تصویر کاوشگر از شیء را منتشر کرد. محققان با ارزیابی این تصویر اعلام کردند احتمالا این شیء آوار ناشی از برخورد با ماه است. «Our Space» یک کانال اطلاع رسانی علمی زبان چینی وابسته به اداره ملی فضایی چین است.

همزمان با نزدیک تر شدن کاوشگر به ساختار عجیب، تصاویر نشان داد شیء مذکور در حقیقت یک تکه سنگ در لبه یک دهانه است.

تیم پروژه Yutu این صخره را به دلیل شکلش «خرگوش یشمی» نامیده اند. Yutu۲ نخستین کاوشگری است که در بخش دورافتاده ماه حرکت می کند.

این ابزار در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی به فضا پرتاب شد و در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی به سطح سیاره رسید و در دهانه ون کارمن در قطب جنوب ماه فرود آمد.کاوشگر چینی با کمک انرژی خورشیدی حرکت می کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید