طی امروز و فردا (۲۰و۲۱دی‌ماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۶و۷درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

گزارش هواشناسی ۲۰ دی ۱۴۰۰ / بارش برف و باران در ۶ استان از امروز آغاز می شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و بارش برف و باران در شش استان طی امروز(۲۰دی ماه) خبرداد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، امروز(۲۰دی‌ماه) به‌تدریج سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام سبب بارش برف و باران رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

وی افزود:سه شنبه( ۲۱دی‌ماه) این وضعیت در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کردستان جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:چهارشنبه(۲۲دی‌ماه) در شمال غرب بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید گفت:پنجشنبه (۲۳دی‌ماه) سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، ارتفاعات جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به گفته ضیاییان جمعه (۲۴دی‌ماه) سامانه بارشی ضمن تقویت با حرکت شرق‌سوی خود به جنوب غرب، جنوب و شرق سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد و طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱دی‌ماه) نیمه ابری و به‌تدریج کاهش ابر، غبارآلود و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای۴ و حداکثر دمای۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۲دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد در شب و غبارمحلی  با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درپایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۰و۲۱دی‌ماه) بندرعباس و اهواز با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای  ۶و۷درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید