وزیر آموزش و پرورش می گوید  معلمان در دوز اول بیش از ۹۴ درصد و در دوز دوم نیز ۸۴ درصد  واکسن تزریق کرده اند. کارهای مهمی برای تزریق واکسن دانش آموزان انجام شده است. با رعایت دستورالعمل های بهداشتی امتحانات به صورت حضوری برگزار شده است .

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره بودجه طرح رتبه بندی معلمان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر بودجه وزارت خانه برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیز بودجه ۲۵هزار میلیارد تومانی اختصاص داده شده است.

یوسف نوری گفت: سند تحول مدرسه با هدف افزایش مشارکت در زمینه موضوعات مختلف مانند آموزش دانش آموزان است و این کار در قالب ساعات شش گانه انجام می شود. استعداد ها شناسایی و در این ساعات شش گانه شکوفا می شود. یکی از برنامه های ما پژوهش محور شدن مدرسه و سپس در مرحله بعدی کارآفرین شدن مدارس کشور است.

او اعلام کرد که هدف ما ایجاد سواد اسمی و مفهومی و همچنین سواد عملکردی در بین دانش آموزان است و در حال حاضر مدارس کارآفرین داریم که دانش آموزان در آنها  مشغول به کارهای جهادی هستند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد، اینکه خانه دانش آموزان محل تحصیل و مدرسه شود بسیار سخت است  لذا ۲۴ هزار کلاس تلویزیونی در دوران کرونا پخش شده است. مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی اجرا شده به طوری که ۵ درصد مدارس دوران ابتدایی برای رسیدن به اهداف تعیین شده مورد بررسی قرار گرفته است. در این طرح دانش‌آموزان کد نویسی می‌کنند. در عصر کنونی که عصر انفجار اطلاعات است، باید برنامه‌های جذاب و جدید داشته باشیم.

نوری عنوان کرد که با رصد و بررسی های بیشتر بسیاری از عقب ماندگی ها جبران می شود. پنج درصد از کل مدارس ابتدایی کشور کد نویسی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت  برنامه های آموزشی مانند مدرسه تلویزیونی جذاب هستند و اگر برنامه ها تعاملی تر باشد میران اثربخشی  بیشتر خواهد شد. آموزش در بهداشت، فرهنگ و سواد سلامت تاثیر گذار است.

وزیر آموزش و پرورش می گوید  معلمان در دوز اول بیش از ۹۴ درصد و در دوز دوم نیز ۸۴ درصد  واکسن تزریق کرده اند. کارهای مهمی برای تزریق واکسن دانش آموزان انجام شده است. با رعایت دستورالعمل های بهداشتی امتحانات به صورت حضوری برگزار شده است .

علیرضا منادی سفیدان نماینده مجلس گفت که ۱۷۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش شدند و در آزمون بعدی ۱۲۰۰۰ نفر جذب خواهند شد. برای ساماندهی جذب معلمان کمیته هایی تشکیل شده است.

منادی اعلام کرد که حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها با نگاه رعایت نکات بهداشتی باید انجام شود البته باید  مراقب سویه امیکرون باشیم.

در حال حاضر ۶۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم و در دو سال آینده این تعداد شرکت ها به حدود ۱۰۰ هزار شرکت خواهد رسید . اگر آموزش قوی باشد همه موضوعات رشد بیشتری پیدا می کند.

ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش در حال بررسی و بحث است و دولت باید این کار را در قالب لایحه انجام دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید