۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 55324279

با شناسایی ابتلا به امیکرون در اردبیل لزوم رعایت هر چه بیشتر موارد بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن ضروری به نظر می رسد.

سویه امیکرون به اردبیل رسید

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، تایید موارد ابتلا به سویه امیکرون در اردبیل و نگرانی ازبروز موج جدید و گسترش این سویه ، این روزها لزوم رعایت موارد بهداشتی را بیشتر کرده است.

محمد جعفرزاده اظهار کرد: طی روزهای گذشته با مراجعه برخی از همشهریان مشکوک به اومیکرون به مراکز درمانی و بهداشتی، تست‌های لازم از بیماران اخذ شده و تست ۳ بیمار در آزمایشگاه استان اردبیل، مثبت بود و جهت تایید شناسایی اومیکرون در استان، تست‌ها به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال گردید.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم مشخص گردید دو خانم ۵۶ و ۳۱ ساله که هر ۲ فرد ۲ دُز واکسن کرونا تزریق کرده بودند طی روزهای گذشته به کشور ترکیه سفر داشتند و از این طریق به ویروس کرونا از نوع اومیکرون مبتلا شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: سومین بیمار شناسایی شده مبتلا به اومیکرون، آقای ۵۴ ساله می‌باشد و سفر خاصی هم نداشته است و هر سه بیمار شناسایی شده در شهرستان اردبیل سکونت دارند.

جعفرزاده افزود: در حد مورد نیاز کیت‌های لازم جهت اخذ نمونه از بیماران مشکوک به اومیکرون در سطح استان فراهم شده است. تزریق واکسن کرونا سبب کاهش بستری بیماران، کاهش مرگ و میر و هم‌چنین علایم این نوع بیماری می‌شود و لذا از عموم هم استانی‌ها تقاضا داریم برای تزریق دز اول، دوم و سوم واکسن کرونا حتما اقدام کنند و پروتکل‌های بهداشتی من جمله ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی گفت: علائم اومیکرون به نسبت دیگر سویه‌ها خفیف بوده و برای این نوع جهش کرونا تا به امروز هیچ دستورالعمل درمانی خاصی از سوی وزارت بهداشت و درمان ابلاغ نشده است و همانند دیگر ویروس‌ها با این نوع سویه جدید رفتار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید