نخستین جلسه از دور جدید پارلمان عراق که از ساعتی قبل شروع شده است به درگیری و مشاجره کشیده شد.

درگیری در پارلمان عراق؛ رئیس سِنی پارلمان عراق راهی بیمارستان شد / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از فردا، نخستین جلسه از دور جدید پارلمان عراق با پخش سرود ملی، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، قرائت فاتحه به ارواح شهدای عراق، سخنرانی دبیر پارلمان و قرائت اسامی حاضران آغاز شد.

«محمود المشهدانی»جلسه پارلمان عراق را به طور رسمی افتتاح کرد

محمود المشهدانی نماینده ائتلاف عزم و رئیس سِنی پارلمان عراق، اولین جلسه دوره جدید مجلس این کشور را به طور رسمی افتتاح کرد و گفت: آری به عراق و نیروهای ما و حشد شعبی ما و پیشمرگه.

«محمود المشهدانی»جلسه پارلمان عراق را به طور رسمی افتتاح کرد

المشهدانی به عنوان رئیس سنی پارلمان عراق جلسه اول از دور جدید پارلمان عراق را با حضور ۳۲۵ نماینده افتتاح کرد.

نمایندگان پارلمان عراق سوگند یاد کردند

نمایندگان مجلس عراق همچنین سوگند نمایندگی یاد کردند.

درگیری در پارلمان عراق؛ رئیس سِنی پارلمان عراق راهی بیمارستان شد / عکس

پس از ادای سوگند نمایندگان پیروز در انتخابات اخیر پارلمان عراق، رئیس سِنی پارلمان، باز شدن باب نامزدی برای ریاست پارلمان و دو معاون او را اعلام کرد.

درگیری و مشاجره در پارلمان عراق

منابع خبری در عراق خبر دادند که در صحن پارلمان عراق درگیری و مشاجره ای بین نمایندگان فراکسیون صدر و نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی بر سر فراکسیون اکثریت رخ داده است.

این درحالی است که محمود المشهدانی، رئیس سنی پارلمان عراق در سخنرانی امروز خود خواستار تسریع در انتخاب هیئت رئیسه پارلمان شده است.

منابع عراقی اعلام کردند: چارچوب هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی، درخواست خود برای معرفی به عنوان فراکسیون اکثریت با ۸۸ نماینده را تقدیم ریاست جلسه امروز کرد و فراکسیون صدر نیز به طور جداگانه درخواست خود را که نام ۷۶ نماینده را در خود جای داده بود، ارائه کرد.  در این میان چارچوب هماهنگی درخواست به تاخیر افتادن مسئله انتخاب هیئت رئیسه پارلمان را تا زمان توافق نهایی بر سر نامزدهای آن، مطرح کرد.

 حال رئیس سِنی پارلمان عراق بد شد

منابع عراقی از وخامت حال محمود المشهدانی، رئیس سِنی پارلمان عراق خبر داده و گفته‌اند که بعد از این حادثه، وی به بیرون از صحن منتقل شده است.

درگیری در پارلمان عراق؛ رئیس سِنی پارلمان عراق راهی بیمارستان شد / عکس

یک منبع پارلمانی عراقی گفت: المشهدانی پس از اینکه حالش وخیم شد با آمبولانس به بیمارستان ابن سینا در منطقه سبز بغداد منتقل شد.

رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق مشخص شد

فراکسیون بدر عراق همزمان با تشکیل جلسه اول دور جدید پارلمان این کشور، مهدی تقی اسماعیل امرلی را به عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید