مقامات با پوشیدن لباس‌های محافظ در فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن در ۴ ژانویه ۲۰۲۲، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره ویروس کرونای جدید در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی پکن که ماه آینده آغاز می‌شود، کار می‌کنند.

المپیک ۲۰۲۲ بدون حضور کره شمالی براگزار می‌شود

کره شمالی در المپیک زمستانی پکن شرکت نخواهد کرد و آمریکا متهم است.

به گزارش سلام نو، کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که تصمیم گرفته است در المپیک و پارالمپیک آتی پکن شرکت نکند و تلاش‌های ایالات متحده برای جلوگیری از "گشایش موفقیت آمیز بازی‌های زمستانی" را مقصر دانست.

پیونگ یانگ گفت که گسترش جهانی کووید-۱۹ انگیزه آن را برای نادیده گرفتن رویداد ورزشی ایجاد کرده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا، تیمی را به بازی‌های تابستان گذشته توکیو نفرستاد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی گفتند که این تصمیم در نامه‌ای از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کره شمالی به چین منتقل شده است.

مقامات با پوشیدن لباس‌های محافظ در فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن در ۴ ژانویه ۲۰۲۲، در بحبوحه نگرانی‌ها درباره ویروس کرونای جدید در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی پکن که ماه آینده آغاز می‌شود، کار می‌کنند.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره گفت که آماده سازی برای المپیک پکن که در ۴ فوریه افتتاح می‌شود، "به لطف تلاش های مثبت" رهبری در دوره ریاست جمهوری چین، شی جین پینگ، به طور رضایت بخشی انجام شده است.

KCNA گفت: "با این حال، ایالات متحده و نیروهای دست نشانده آن در تحرکات خود علیه چین با هدف جلوگیری از افتتاح موفقیت آمیز بازی های المپیک، هر چه بیشتر پنهان می شوند."

این خبرگزاری به نقل از سازمان‌های این کشور گزارش داد که کره شمالی "این اقدامات را رد کرده و آنها را توهین به روح منشور بین‌المللی المپیک و اقدامی پست برای تحقیر وجهه بین‌المللی چین توصیف کرده است."

به گزارش KCNA، پیونگ یانگ همچنین قول داده است که برای موفقیت بازی‌های پکن با چین همکاری کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: چین مایل است به تقویت مبادلات و همکاری‌ها با کره شمالی در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش ادامه دهد.

کره شمالی چهار سال پیش از بازی‌های المپیک زمستانی برای بهبود روابط با کره جنوبی استفاده کرد. رهبر کیم جونگ اون با گسترش شاخه زیتون به جنوب، در سخنرانی سال نو ۲۰۱۸ خود گفت که پیونگ چانگ در المپیک زمستانی پیونگ چانگ به میزبانی جنوب در فوریه همان سال شرکت خواهد کرد.

این بار، ایالات متحده و برخی از کشورهای دیگر مانند بریتانیا و استرالیا بایکوت دیپلماتیک المپیک پکن را با افزایش انتقادها نسبت به نقض ادعایی حقوق بشر چین اعلام کردند.

کمیته بین‌المللی المپیک در ماه سپتامبر، کره شمالی را از شرکت در المپیک ۲۰۲۲ منع کرد و گفت که این کشور به تعهدات خود برای اعزام ورزشکاران به بازی‌های توکیو عمل نکرده است.

با این وجود، این سازمان درها را برای پیوستن ورزشکاران کره شمالی به المپیک پکن باز کرده بود.

کارشناسان امور خارجه گفتند که تصور می‌شود کره شمالی مشتاق است که المپیک پکن را به عنوان فرصتی برای تعامل با رهبران سیاسی کشورهای دیگر در نظر بگیرد، اما ممکن است از آنجایی که برخی از کشورهای دموکراتیک تحریم دیپلماتیک انجام می‌دهند، از آن دست کشیده است.

کره شمالی از اوایل سال ۲۰۲۰ ارتباط زمینی از همسایگان خود چین و روسیهرا کاهش داد تا از ورود ویروس کرونا جلوگیری کند که اولین بار در شهر ووهان چین در اواخر سال ۲۰۱۹ شناسایی شد.

تصور می‌شود که جمعیت این کشور به ویژه به دلیل کمبود مزمن مواد غذایی و تجهیزات پزشکی ناشی از تحریم‌های اقتصادی که برای خنثی کردن نیازهای هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور طراحی شده است، در برابر بیماری‌های عفونی آسیب پذیر هستند.

کره شمالی در طول اپیدمی سندرم حاد تنفسی حاد سال ۲۰۰۳ یا سارس و در زمان شیوع ابولا در غرب آفریقا در سال ۲۰۱۴، ورود خارجی‌ها را ممنوع کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید