پس از اینکه در روسیه از هدست‌های واقعیت مجازی برای افزایش شیردهی گاوها استفاده کردند، در ترکیه نیز یک دامپرور از این روش نتیجه گرفت.

روش جدید دامداران برای افزایش شیردهی گاوها

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، یک دامدار اهل ترکیه با نام ایزد کُچک با الهام از کاری که قبلا در روسیه انجام شده بود، از هدست‌های واقعیت مجازی برای گاوهای خود استفاده کرد تا میزان شیردهی آن‌ها را بالا ببرد و در کمال تعجب از آن نتیجه هم گرفت. او از این هدست‌ها برای اینکه گاوها تصور کنند در علفزارهای سرسبز هستند و از آنجا تغذیه می‌کنند، استفاده کرد.

 این دامپرور ابتدا برای گاوهایش موسیقی کلاسیک پخش می‌کرد. چند دامپرور از این روش برای ایجاد یک فضای آرام برای گاوهای خود استفاده کرده بودند. اما اکنون او هدست‌های واقعیت مجازی را برای دو رأس از گاوهای خود استفاده می‌کند.

نتیجه چه شد؟

این دامپرور می‌گوید: «با توجه به افزایش قیمت یونجه ما به دنبال روش‌های جایگزین برای افزایش محصولات هستیم. شنیده بودم که در روسیه از این هدست‌ها استفاده می‌کنند و تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. سپس به مدت ده روز گاوها را تحت نظر داشتم و متوجه شدم که هم میزان شیردهی و هم کیفیت شیر آن‌ها افزایش پیدا کرد.»

وی افزود: «آن‌ها معمولا هر روز ۲۲ لیتر شیر تولید می‌کردند. اما اکنون این دو گاو که هدست واقعیت مجازی دارند به در روز ۲۷ لیتر شیر تولید می‌کنند. آن‌ها در حال تماشای یک علفزار سرسبز هستند و این مسئله از نظر احساسی به آن‌ها کمک می‌کند. آن‌ها اکنون استرس کمتری دارند». کُچک ۱۰ هدست دیگر سفارش داده است تا آن‌ها را بر روی گاوهای بیشتری امتحان کند.

در روسیه این هدست‌ها را بر روی هر دو چشم استفاده می‌کردند اما در ترکیه یکی از چشم‌ها را می‌بندند تا تاثیر آن را بر گاوها ببینند و همزمان با آن موسیقی کلاسیک برایشان پخش می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند گاوها در محیطی آرام و بدون استرس بازدهی بیشتری دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید