مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی، درباره تقویت قوای نظامی روسیه در مرز با اوکراین گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی بورل با وزیر خارجه آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، تماس تلفنی جوزپ بورل، مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه نشست امنیتی پیش روی آمریکا و روسیه در ۱۰ ژانویه در ژنو صورت پذیرفت.

آن‌ها بار دیگر حمایت خود از استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و اتحادیه اروپا را یادآور شده و بر لزوم تنش‌زدایی روسیه و اجرای تمام و کمال توافق مینسک تاکید کردند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در باره این گفت‌وگوی تلفنی نوشت، هر نوع ستیزه‌جویی دیگر نظامی علیه اوکراین، عواقب شدید و هزینه‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

این دو همچنین به بررسی تعاملات دوجانبه و چندجانبه دیپلماتیک درباره تضمین‌های درخواستی روسیه پرداختند.

بلینکن و بورل هم‌چنین بر شراکت ماندگار آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید کرده و نسبت به تامین امنیت در دوسوی اقیانوس اطلس و مقابله با چالش‌های امنیتی مشترک متعهد شدند.

آن‌ها همچنین توافق کردند که رایزنی پیرامون امنیت اروپا، تنها با حضور و در هماهنگی با اتحادیه اروپا انجام خواهد شد و متعهد شدند که مورد تمامی حوزه‌های دارای اولویت، بایکدیگر در تماس باشند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید