وزیر دفاع عراق از کریستین لامبرخت، همتای آلمانی‌اش در ساختمان وزارت دفاع عراق استقبال کرد تا درباره پرونده‌های مشترک بین دو کشور در زمینه‌های نظامی و امنیتی گفتگو کنند. 

وزیر دفاع آلمان به عراق سفر کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رسانه‌های عراق نوشت: وزارت دفاع این کشور امروز (یکشنبه) در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که وزیر دفاع آلمان برای گفت و گو درباره روابط دوجانبه میان دو کشور به بغداد سفر کرده است. 

این وزارتخانه افزود: «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق از «کریستین لامبرخت»  همتای آلمانی خود در ساختمان وزارت دفاع عراق استقبال کرد تا درباره پرونده‌های مشترک بین دو کشور در زمینه‌های نظامی و امنیتی گفت و گو کنند. 

وزارت دفاع عراق اضافه کرد که وزیر دفاع آلمان در چارچوب یک سفر رسمی وارد عراق شده است. 

پیشتر نیز رسانه‌های عراقی در ۲۸ آذر امسال از دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با «مارتین ییگ»، سفیر جدید آلمان در بغداد و گفت و گوی طرفین درباره همکاری دوجانبه در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ویژه انرژی برق و سایر انرژی‌های جایگزین خبر داده بودند.  

ارتش آلمان تا پیش از اعلام خروج نیروهای خارجی از عراق حدود ۲۷۰ سرباز در عراق داشت و می‌خواست این تعداد را به ۵۰۰ نظامی افزایش دهد.

پارلمان عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید حاج «ابومهدی المهندس» نائب رئیس پیشین سازمان «الحشد الشعبی» عراق در دی ماه ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد اما آمریکا بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار کرد.

در همین حال پس از این مصوبه، آلمان اعلام کرد که به خواست دولت عراق ماموریت نظامیان خود در این کشور را ادامه می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید