به گفته یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران، گزارش رای‌الیوم درباره مذاکرات وین صحت ندارد و ساختگی است.

ادعای رای‌الیوم درباره مذاکرات وین تکذیب شد

به گزارش سلام نو، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، گزارش رای الیوم درباره مذاکرات وین را تکذیب کرد.

این روزنامه مدعی شده بود که “توافق در وین در واقع تکمیل شده و موانعی که در مسیر مذاکرات طی دورهای قبلی وجود داشت، برداشته شده است”.

در گزارش ادعایی این روزنامه آمده بود : این دور از مذاکره به توافقی موقت و دو ساله ختم شده تا مرحله آزمایش و اعتمادسازی باشد و به موجب آن آمریکا تمامی تحریم‌های وضع شده در دوره رئیس‌‍جمهور سابق «دونالد ترامپ» را لغو کند.

این روزنامه انوشته بود: دیدار «چوی جانگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی با علی باقری در وین و اعلام توافق میان طرفین به منظور آغاز گفت‌وگو برای آزادی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به درخواست آمریکا و برای اثبات حسن نیت بوده است. این اموال حدود هفت میلیارد دلار است و سئول به درخواست آمریکا آنها را بلوکه کرده است.

رأی‌الیوم افزود: بهاء یا ضمانت‌هایی که بر سر آن در وین توافق شده این است که ایران ذخیره اورانیوم غنی شده و سانتریفیوژها و معدن اورانیوم خود را حفظ کند. ایران این ذخایر را پس از خروج آمریکا از برنامه جام اقدام مشترک (برجام) تولید کرد. بر اساس توافق مذکور، این ذخایر اورانیوم به روسیه منتقل خواهد شد و در لحظه خروج دولت آمریکا از توافق، به ایران بازمی‌گردد. همچنین در صورت خروج آمریکا از توافق، ایران از همانجایی که برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده دوباره شروع خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده در این باره گفت: گزارش و ادعای رای الیوم کاملا غلط و ساختگی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید