در پی انتشار گزارش «بخشش واگن مترو تهران به قم قانونی نیست، مردم تهران در کمبود واگن، روزانه له می شوند»، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه جوابیه را ارسال کرد.

توضیحات متروی تهران درباره بخشش واگن مترو تهران به قم

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، در پی انتشار گزارش «بخشش واگن مترو تهران به قم قانونی نیست، مردم تهران در کمبود واگن، روزانه له می شوند»، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه جوابیه ارسال کرد که عینا درج می گردد:

سلام علیکم

احتراما پیرو انتشار مطلبی در آن پایگاه خبری و اطلاع رسانی با عنوان (بخشش واگن مترو تهران به قم قانونی نیست/ مردم تهران در کمبود واگن، روزانه له می شوند) در روز شنبه 18 دی ماه 1400جوابیه به شرح زیر ارسال می گردد. خواهشمند است برابر قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام فرمایید.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تکذیب خبر منتشر شده به نقل از مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با عنوان" بخشش واگن مترو تهران به قم قانونی نیست/ مردم تهران در کمبود واگن، روزانه له می شوند"به اطلاع می رساند این گفته ها به نقل از مدیرعامل این شرکت صحت نداشته و گفتگوی صحیح ایشان بعد از انتشار خبر “انتقال واگن مترو به قم “در روزهای گذشته در خبرگزاری های مختلف به شرح زیر است.

این کار بر اساس درخواست رئیس جمهور و با دستور مساعد شهردار تهران مقرر گردیده تا یک قطار سه واگنه به مدت ۳۰ روز برای تست گرم و سرد متروی قم، به آنها امانت داده شود البته این موضوع به شرط بستن قرارداد با استانداری قم و همچنین شهرداری قم است و بعد از آن شهرداری قم باید برای خرید تجهیزات و قطارهای مورد نیاز اقدام کند. طبق اساس اسناسنامه شرکت بهره برداری متروی تهران و قواعد حقوقی باید در ابتدا مذاکراتی با استانداری و شهرداری قم انجام شود اگرچه هنوز مذاکره و قراردادی بسته نشده است تا جزییات دقیق لحظه فعالیت، مبالغی که باید به شرکت بهره برداری متروی تهران بدهند و نحوه حرکت و چگونگی انجام تست ها مشخص شود.

بر اساس اساسنامه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، این شرکت می تواند برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به کمک شهرهای دیگر رود و از این راه جذب درآمدی هم برای این شرکت داشته باشد ضمن اینکه باید تضامین لازم را از استانداری و شهرداری قم دریافت کنیم تا منافع مردم شهر تهران حفظ شود.

گفتنی است کارشناسان فنی شرکت بهره برداری متروی تهران در ایران بی نظیر هستند و رتبه یک را دارند و به همین دلیل متروهای دیگر کلانشهرها از کارشناسان این شرکت برای انجام تست های گرم و سرد کمک می گیرند.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید