بخشی از کارکنان قوه قضاییه امروز ۱۸ دی‌ماه در اکثر شهرهای کشور در اعتراض به ردطرح افزایش حقوق در مجلس شورای اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند.

تصاویری از تجمع کارکنان قوه قضاییه در اعتراض به تصمیم مجلس / فیلم

به گزارش  سلام نو به نقل ازرکنا ، در پی رد شدن کلیات طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در جلسه علنی روز ۱۵ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی، کارکنان این قوه امروز با برگزاری تجمع‌هایی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در هفته‌های آخر ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در مجلس اعلام وصول شد و در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح از ابتدای تدوین آن مورد حمایت جدی حجت‌الاسلام رئیسی بود و حتی آنطور که معاون وقت منابع انسانی قوه قضاییه گفته است، با همکاری محمد مصدق، معاون اول فعلی قوه قضاییه تدوین شده است. با وجود این دولت حجت‌الاسلام رئیسی در مرحله تصویب، به مخالفت با آن برخاست.

میثم لطیفی رییس سازمان اداری استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت دولت با طرح در مجلس حاضر شده بود، در جلسه صحن علنی مجلس گفت: ما در دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری سایر دستگاه ها بوده ایم و امکان دارد این وضعیت به سایر دستگاه ها منتقل شود و مطالبات جدیدخبرای سایر دستگاه ها ایجاد کند که باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.

شورای حقوق و دستمزد متولی امر حقوق است و باید براساس سختی شغل و حساسیت آن حقوق را تعیین کند. ما قبول داریم که قوه قضائیه در بحث حقوق مشکلات فراوانی دارد، اما باید از راه های دیگر به این وضعیت رسیدگی کرد تا نارضایتی سایر دستگاه را ایجاد نکند.

پس از رد کلیات طرح و آغاز زمزمه‌های اعتراضات کارکنان قوه قضاییه، معاونت منابع انسانی این قوه در نامه‌ای خطاب به کارکنان ضمن تشریح فرایند تدوین و پیگیری این طرح، رای منفی نمایندگان و اظهارات نماینده دولت درباره طرح را «خلاف تمام اصول اخلاقی» دانسته و در عین حال بر خودداری کارکنان قوه از «اقداماتی که باعث خشنودی دشمنان» و «کدورت قلب نازنین حضرت ولی عصر (ع) و نایب بر حقش» شود، تاکید کرده بود.

اعتراض قوه قضاییه

اعتراض قوه قضاییه

دادسرای گنبدکاووس

تظاهرات قضایی

لازم به ذکر است کارمندان دادسراها و مجتمع های قضایی با حقوق ۴_۵ میلیون تومانی امرار و معاش می کنند که زیر خط فقر است.

دادگستری نهاوند اعتراض

اعتراض قضایی

اعتراضات قضایی

تنها خواسته کارکنان دستگاه قضا

عمل به ماده 30 دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی هست که جناب رئیسی مصوب کردند ولی متاسفانه خودشون عمل نکردند. چقدر فاصله هست بین حرف تا عمل

ماده ۳۰ - در راستای حفظ کرامت و ارزش ‌های انسانی کارکنان، رعایت موارد زیر توسط مدیران دستگاههای مشمول ضروری است:

الف - اجتناب از برخورد نامناسب با کارکنان؛

ب - (تلاش برای حفظ سلامت جسمی و روانی کارکنان و تأمین معیشت مناسب آنان؛)

پ - رفع تبعیض ناروا در امر انتصاب و جابجایی؛

ت - (برقراری عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات کارکنان) با تأکید بر مولفه‌ هایی از قبیل حسن عملکرد، میزان توانمندی، جایگاه و ویژگی‌ های شغلی، در حدود قوانین و مقررات حاکم؛

ث - رفع اخلال در خدمت رسانی مطلوب و برقراری عدالت در اموری مانند ارتقای شغلی یا انتقال و تغییر جغرافیایی محل خدمت کارکنان؛

ج - اختصاص روز یا ساعات مشخص برای ملاقات با کارکنان و تلاش برای رفع مشکلات و عندالاقتضاء پیگیری امور آنان؛

چ - فراهم کردن زمینه دریافت پیشنهادها و ابتکارات کارکنان یا درخواست ‌های آنان و پیش بینی ظرفیت ‌های پاسخ گویی و اطلاع رسانی.

تجمع قوه قضاییه

اعتراض کارکنان قضایی عکس

اعتراض کارکنان قضایی

تظاهرات اعتراضی کارکنان قضایی

تظاهرات قضایی دادسرا

اعتراض زنان قضایی

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید