شاکری از احتمال شکایت به دادگاه در صورتی که جراحات ناشی از مهار حیوان علت مرگ او باشد، خبر داد.

ماجرای مرگ پلنگ ایرانی در کرمان چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان از مرگ پلنگ ایرانی که چند روز قبل به یک گاوداری در ماهان مورد حمله یک کارگر دامداری قرار گرفته بود، خبر داد.

مرجان شاکری گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی که چند روز قبل به گاوداری پناه برده بود، در اثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد.

به گفته او این پلنگ بیمار و لاغر که به شدت دچار ضعف و بیماری بود، دیروز علائم حیاتی خوبی از خود نشان داد؛ اما امروز تلف شد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، ابعاد پناه بردن حیوان به گاوداری در ماهان و برخوردهای احتمالی که در فاصله ۲ ساعت تا تحویل به محیط زیست رخ داده بررسی خواهد شد.

شاکری از احتمال شکایت به دادگاه در صورتی که جراحات ناشی از مهار حیوان علت مرگ او باشد، خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: به علت ناآگاهی، کارگران گاوداری او را با بیل مهار کرده‌اند که پشت جمجه حیوان ضربه دید و آب آورد. همچنین برخی اندام‌ها او دچار شکستگی شده بود.

او گفت: در صورتی که فرد شکارچی به قصد حمله به حیوان او را کشته بود، ۲۰۰ میلیون تومان جریمه او تعیین می‌شد؛ اما چون اینجا مساله مهار حیوان مطرح بوده وحتی فردی که با پلنگ درگیر شده نیز زخمی شده، باید فردا منتظر نتیجه کالبد شکافی حیوان باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: وقتی پلنگ به گاوداری رسیده بود دچار کم آبی مفرط و لاغری شده و چنین حیوانی امکان شکار برای تغذیه روزانه اش را ندارد.

به گفته او، این پلنگ ده ساله ۳۰ کیلو وزن داشت که با توجه به بالغ بودن دچار لاغری مفرط بوده است.

شاکری از وجود گونه‌های پلنگ ایرانی از راور تا منوجان در تمام پهنه استان خبر داد و گفت: تمام پهنه‌های حفاظت شده استان، تنها ۱۵ درصد خاک استان است و این حیوان نیز از منطقه آزاد کوه پلوار به این گاوداری آمده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید