وزارت خارجه آمریکا ۸ مقام کوبایی را به دلیل مشارکت در سرکوب اغتشاشگران و خرابکاران تحریم کرد.

تحریم ۸ مقام کوبایی توسط آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام تحریم این افراد و اعمال محدودیت ویزا برای آن ها، از اغتشاشگران در درگیری‌های ضد دولتی ۱۱ ژوئیه دفاع کرد و بار دیگر بازداشت آن‌ها را محکوم کرد.

در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا به نام این افراد هنوز اشاره‌ای نشده است. وزارت خزانه داری آمریکا در ماه اوت به اتهام آنچه نقض پاسخ مسالمت آمیز به اعتراضاتی خوانده شده که در کوبا رخ داد، تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات پلیس این کشور وضع کرد.

در پی اغتشاشات گسترده ژوئیه سال گذشته در کوبا، حدود ۶۰۰ خرابکار و اغتشاشگر بازداشت و به زندان افتادند.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «دولت آمریکا شیوه بد خود اصرار دارد تا اراده خود را از طریق اقدامات یکجانبه بر دولت‌های دیگر تحمیل کند. اما کوبا به حفاظت از حاکمیت خود ادامه خواهد داد.»

در ۱۱ ژوئیه سال ۲۰۲۱ گروهی از اغتشاشگران به تحریک آمریکا تظاهراتی را در واکنش به بی‌توجهی دولت به شرایط بد اقتصادی و کند پیش رفتن روند واکسیناسیون کرونا آغاز کردند. با شروع اعتراضات در کوبا و حمایت‌های مداخله جویانه آمریکا از اغتشاشات، وزیر امور خارجه کوبا، درباره دخالت نظامی آمریکا هشدار داد. چند روز بعد، مردم کوبا با درخواست دولت این کشور برای حمایت از انقلاب کوبا و محکوم کردن تحریم‌های آمریکا با در دست داشتن پرچم‌های کوبا و عکس‌های فیدل کاسترو، رهبر انقلاب این کشور به خیابان‌ها آمدند در حمایت از دولت کوبا شعار سر دادند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید