فرایند انتخاب استانداران به صورت کاملا تخصصی و علمی در مجموعه وزارت کشور به صورت اخذ مصاحبه، بررسی کارنامه علمی و اجرایی و دانش مدیریتی گزینه ها در ۳۰ استان کشور تاکنون به نحو مطلوب و موثری انجام گرفته است.

اطلاعیه وزارت کشور درباره حواشی انتخاب استاندار کرمانشاه

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، روز گذشته در جلسه هیات دولت سردار بهمن امیری مقدم به عنوان استاندار کرمانشاه معرفی شد. امیری مقدم یکی از چندین نظامی است که تاکنون به عنوان استاندار منصوب شده است.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی امیری مقدم می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان‌های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

این انتخاب حواشی و انتقاداتی را به دنبال داشت. 

در همین راستا امروز مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کشور با هدف روشنگری افکار عمومی از فرآیند انتخاب استانداران اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت کشور به شرح ذیل است:

راهبری سیاست ها و خط مشی های کلان سیاسی کشور در وهله اول نیازمند حضور مدیران توانمند، متخصص و دغدغه مند به توسعه کشور است و در این مسیر متناسب با گفتمان سیاسی هر دولت، مدیران سیاسی با هدف عملیاتی کردن گفتمان دولت تعیین و انتخاب می شوند. اساسا به یک معنا معمای تغییرات و جابجایی قدرت در همین دمیده شدن نفس و روح جدید به کالبد سیاسی و ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مردم است. یکی از مناصبی که همواره در طول چهار دهه اخیر محل تغییرات و جابجایی ها بوده، استانداری های سراسر کشور است.

حضرت آیت الله رئیسی که با گفتمان دولت مردمی روی کار آمده است از همان ابتدا بر ضرورت تسریع در حرکت اقتصادی کشور و دمیده شدن انرژی تازه به بدنه مدیریتی کشور تاکید داشته است. متناسب با این رویه استانداران بیش از ۲۹ استان کشور تعیین تکلیف شده و در گام های نهایی مدیریت سیاسی استان کرمانشاه با تایید هیات دولت و با انتخاب بهمن امیری مقدم تعیین گردید.

با توجه به حاشیه های رسانه ای ایجاد شده در انتخاب استاندار جدید کرمانشاه، نکاتی به منظور تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه ایفاد می گردد:

- فرایند انتخاب استانداران به صورت کاملا تخصصی و علمی در مجموعه وزارت کشور به صورت اخذ مصاحبه، بررسی کارنامه علمی و اجرایی و دانش مدیریتی گزینه ها در ۳۰ استان کشور تاکنون به نحو مطلوب و موثری انجام گرفته است.

- رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران مطابق شاخصه هایی نظیر مردمی بودن، کارآمدی، بومی بودن و جهادی بودن، انقلابی بودن است و این ملاک محور کار وزارت کشور در انتخاب ۳۰ استاندار کشور تاکنون بوده است و در این راستا وزارت کشور با رویکرد مستقل و بدون توجه به جریان سازی های رسانه ای در یک فرایند کاملا قانونی و تخصصی دست به انتخاب استانداران زده است.

- در روند انتصابات ارشد مدیریتی قابل پیش بینی است که مدیران و شخصیت های شاخص سیاسی برای گزینه های مختلف مدیریتی مطرح باشند و در نهایت با جمیع بررسی ها و مناسبت با حیطه تخصصی و علاقه مندی به سمت مشخصی انتخاب می شوند.

لیکن انتخاب استاندار جدید استان کرمانشاه هم در ادامه همین فرایند تخصصی و توجه به شاخصه مطلوب و اعلامی وزارت کشور و مجموعه دولت بوده است. در این میان تقارن زمانی انتخاب استاندار جدید استان کرمانشاه با حضور ایشان در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی صرفا به دلیل تکمیل فرایند جمع بندی های نهایی بوده است.

به عبارت دیگر آقای امیری مقدم از همان ابتدا با توجه به ملاک ها و شاخصه های مورد نظر وزارت کشور نظیر بومی بودن، تخصص بالا به مسائل استانی و شناخت عمیق از چالش ها و فرصت های توسعه ای استان کرمانشاه و مهم تر از همه سابقه درخشان مدیریتی اش در مسائل مرزی که استان کرمانشاه با داشتن ۶ بازارچه مهم مرزی (سومار، خسروی، پرویزخان، شیخ صله، شوشمی و بازارچه تیله کوه) که گلوگاه توسعه اقتصادی و معیشتی مردم استان هستند؛ از گزینه های شاخص و مورد اجماع جمیع گروهها بوده است لذا انتظار می رود رسانه ها از دامن زدن به حاشیه ها اجتناب ورزند و در جهت حل مشکلات معیشتی مردم یاریگر دولت باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید