بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فردا در بیشتر مناطق کشور جوّی آرام حاکم است و شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، اما در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

گزارش هواشناسی ۱۶ دی ۱۴۰۰ / با ورود سامانه جدید این استان‌ها برفی و بارانی می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور و بارش برف و باران در بیشتر استان‌ها خبر داد که در برخی مناطق سبب جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر خواهد شد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی، ورود این سامانه بارشی استان‌های سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب قم، به‌تدریج چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان نیز شاهد بارش برف و باران، وزش باد شدید و گاهی رعد و برق خواهیم بود.

همچنین با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها آغاز می‌شود و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

امروز سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق نیز فعال است و موجب بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود؛ البته بارش‌ها در جنوب خراسان جنوبی، شمال کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شدت داشته است و سامانه بارشی بعدازظهر فردا از کشور خارج می‌شود.

این بارش‌ها موجب جاری شدن رواناب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر، احتمال افت فشار گاز، تأخیر یا احتمال لغو پرواز خواهد شد.

سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی، از بارش برف، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و کولاک برف امروز (۱۶ دی) در استان‌های خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان خبر داده است.

در این شرایط جوی پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش محسوس دما، احتمال آسیب رسیدن به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم بتن‌ریزی، مدیریت در مصرف انرژی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌کند.

بر اساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، از امروز تا یکشنبه (۱۹دی) با استقرار جوی پایدار، وضعیت جوی استان، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی و به‌تدریج انباشت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فردا در بیشتر مناطق کشور جوّی آرام حاکم است و شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، اما در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران نیز امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت فردا، صاف و همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ترتیب به ۱۰ و ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید