سخنگوی پلیس قزاقستان از کشته شدن ده‌ها معترض در جریان رویارویی‌های خشونت‌بار روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه خبر داد.

اعزام نخستین واحد نظامی به قزاقستان توسط روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از یورونیوز، در پی ادامه ناآرامی‌ها در قزاقستان و پس از درخواست قاسم ژُمارت توکایف روسیه نخستین واحد نظامی را با عنوان «حفظ صلح» و به‌منظور مقابله با معترضان به این کشور بحران‌زده اعزام کرد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که پیش از این پلیس قزاقستان از کشته شدن ده‌ها معترض در جریان درگیری چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه در این کشور خبر داده بود.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه صبح پنجشنبه از اعزام نخستین واحد نظامی «پاسدار صلح» از سوی مسکو و متحدانش به قزاقستان خبر داد.

به گفته این مقام نیروهای سازمان پیمان جمعی برای یک دوره محدود و با هدف برقراری ثبات و عادی کردن شرایط به قزاقستان اعزام شدند.

شامگاه چهارشنبه رسانه‌های محلی و نهادهای بین‌المللی دیده‌بان دسترسی به اینترنت از کاهش سرعت و همچنین قطع اینترنت در مناطقی از قزاقستان ازجمله آلماتی، پایتخت اقتصادی این کشور خبر دادند.

ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی نشانگر هجوم معترضان به ساختمان‌های دولتی و اشغال آن‌ها و همچنین تسلیم شماری از نیروهای امنیتی در برابر مخالفان است.

سخنگوی پلیس قزاقستان از کشته شدن ده‌ها معترض در جریان رویارویی‌های خشونت‌بار روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه خبر داد.

سلطنت آذربیک، سخنگوی پلیس قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «نیمه شب گذشته «نیروهای افراطی» تلاش کردند ساختمان‌های اداری، مرکز پلیس شهر آلماتی و همچنین اداره‌های محلی و کلانتری‌های را اشغال کنند. ده‌ها مهاجم حذف شدند.»

روسیه، بزرگ‌ترین متحد قزاقستان روز گذشته خواستار گفتگو میان معترضان و دولت شد. رئیس جمهوری قزاقستان در شهر «نورسلطان» پایتخت جدید این کشور به سر می‌برد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید