وحیدی در جمع مسوولان و جمعی از افشار مختلف مردم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا "سلام الله علیها"، یاد آور شد: درهرمزگان اقدامات لازم در عرصه مهم خدمات رسانی بلافاصله پس از وقوع سیل بویژه هدایت آب و اسکان سیل زدگان انجام شدلذا از همه دست اندرکاران و تلاشگران که با تدابیر خوب این کارها صورت دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وزیر کشور: خسارت‌های کشاورزان هرمزگانی جبران می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر کشور گفت: موارد مختلف همچون تامین تجهیزات و ماشین آلات و جبران خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل به خصوص به کشاورزان در هرمزگان با جدیت پیگیری می‌شود.

دکتر احمد وحیدی افزود: همه باید به وظایف خود عمل کنیم که آلام سیل‌زدگان به خصوص کشاورزان که زحمت کشیدند، اما دچار خسارت شده‌اند، جبران شود.

وی ادامه داد: اراده و همبستگی و تدبیر در صحنه که باید در مواقع بحران به فوریت به اجرا گذاشته شود، بسیار مهم و کارساز است و در این حادثه سیل نیز، مدیریت بحران در صحنه به خوبی انجام شد.

وزیر کشور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده در این نشست، بیان داشت: احداث پل و لایروبی رودخانه‌ها از جمله موارد ضروری است که باید برای آن برنامه‌ریزی و به سرعت انجام گیرد که در راستای پیشگیری از اتفاقات بسیار مهم خواهد بود.

وحیدی در جمع مسوولان و جمعی از افشار مختلف مردم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا "سلام الله علیها"، یاد آور شد: درهرمزگان اقدامات لازم در عرصه مهم خدمات رسانی بلافاصله پس از وقوع سیل بویژه هدایت آب و اسکان سیل زدگان انجام شدلذا از همه دست اندرکاران و تلاشگران که با تدابیر خوب این کارها صورت دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

در این نشست، فرماندار رودان تمهیدات پیش بینی شده برای مقابله با تهدیدات سیل و خسارات وارده به شهرستان پس از وقوع سیل را تشریح و نمایندگان شوراهای اسلامی بخش مرکزی، رودخانه، بیکاه و جغین نیز مشکلات مناطق خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

مصطفی غلامپور افزود: پس از وقوع سیل در شهرستان رودان، ۵۰ محور اصلی و فرعی ارتباطی مسدود بود که هم اکنون تنها یک محور مسدود است و تا پنجشنبه بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع ۳۷ روستا که به دلیل سیل دچار قطعی برق شده بودند، تنها سه روستا هم اکنون بدون برق هستند که اقدامات لازم برای اتصال این سه روستا به َشبکه برق در حال انجام است.

فرماندار رودان اظهار داشت: آب گرفتگی ۷۰۰ واحد مسکونی، تخریب ۱۳۰ واحد مسکونی، خسارت به ۱۸۷۷ هکتار از اراضی زراعی و باغی و پنج کیلومتر سیل بند از جمله خسارت‌های سامانه بارشی سیل آسای اخیر در شهرستان رودان است.

درجریان بارندگی هفته جاری بنا به دستور رییس جمهور وزرای کشور و نیرو و همچنین رییس جمعیت هلال احمر به هرمزگان سفر کردند و از نزدیک با ابعاد وقوع سیل و خسارت‌های ناشی از آن آشنا شدند.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت‌های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم‌های مدیریت بحران استانداری و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

بیش از یک هزار منزل در ۳۰ محله این شهرستان درجریان بارندگی روزهای اخیر دچار ابگرفتگی شد.

در پی بارندگی‌های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای استان که خالی و رو به پایان بود، به بیش از ۹۱ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد آبگیری کامل شد که در بارندگی‌های اخیر، بیش از حجم مخزن سد استقلال، آورد سیلاب به ثبت رسید.

تمام دریچه‌های اضطراری سد استقلال میناب پی از بارندگی‌ها و پر شدن حجم آن باز شد که در نتیجه آن نسبت به تخلیه روستاهای پایین دست با توجه به این مساله اقدام شد.

استان هرمزگان پیش از بارندگی‌های اخیر شرایط مناسبی را از نظر وضعیت منابع آبی نداشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید