معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: ما برای واجدان شرایط مسکن کشور سعی کرده ایم سهم تسهیلات اضافه کنیم و قیمت تمام شده در حوزه مصالح ساختمانی و همچنین در حوزه زمین را کاهش داده ایم.

شرط جدید وزارت راه و شهرسازی برای مجردهای متقاضی مسکن ملی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام وزارت راه وشهرسازی مردان مجرد بالای ۲۳ سال که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام می‌کنند باید تعهد محضری برای متاهل شدن بدهند.

سن ثبت نام کنندگان مردان مجرد در سامانه نهضت ملی مسکن به ۲۳ سال رسیده و از ۲۰ دی ماه ثبت نام آن ها آغاز می‌شود. ثبت نام کنندگان باید زمان ثبت نام تعهد محضری بدهند که در هنگام تحویل واحد متاهل شده باشند در غیر این صورت واحد برای آن‌ها به قیمت کارشناسی شده حساب می‌شود.

برای ارزان‌تر تمام شدن ساخت مسکن، زمین ، پروانه ساختمانی، نقشه و طراحی که توسط نظام مهندسی ارائه می‌شود رایگان است.

براساس این گزارش، طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. از مهر ماه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان واجد شرایط آغاز شد و ساعت ۲۴ دیشب ۱۵ دی این فرصت به اتمام رسید.

پیش از این، فقط مردان مجرد بالای ۴۵ سال و زنان مجرد بالای ۳۵ سال امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند اما با این مصوبه، مردان مجرد بالای ۲۳ سال نیز با هدف تشویق آنها به ازدواج می‌توانند از هفته آینده در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن با توجه به آنچه مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند حدود ۳/۵ تا ۴ میلیون تومان خواهد بود. تاریخ شروع پرداخت اقساط نیز دو تا سه سال بعد از دریافت این تسهیلات است.

برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند. در تمامی شهرهای کشور تاکنون اراضی برای ساخت این واحدها تامین شده است. تجربه ساخت واحدهای مسکن مهر نشان می دهد که زمان بر شدن ساخت این واحدها قیمت این واحدها را از ۳۰ میلیون تومان به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان رساند. با مطرح شدن طرح نهضت ملی مسکن متقاضیان از نحوه ساخت این واحدها و میزان قیمت تمام شده آن‌ نگران هستند.

قیمت تمام شده ساخت مسکن را کاهش می‌دهیم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت:  ما برای واجدان شرایط مسکن کشور سعی کرده ایم سهم تسهیلات اضافه کنیم و قیمت تمام شده در حوزه مصالح ساختمانی و همچنین در حوزه زمین را کاهش داده ایم.

به گفته محمود محمود زاده بیشترین زمین ها در اختیار دولت است، بنابراین سعی کرده‌ایم با اجاره ۹۹ ساله و حذف سیستمی آن از قیمت کل بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم. در شیوه‌های ساخت هم ما سعی کرده ایم شیوه‌های ارزان سازی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وعده پرداخت وام به سازندگان باید محقق شود

 دبیر کانون سراسری انبوه سازان نیز گفت: بخش خصوصی انتظار دارد در کنار جهش تولید مسکن، جهش ساختاری در عملکرد سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی صورت گیرد. ساخت چهار میلیون مسکن که گفته می‌شود بر عهده بخش خصوصی خواهد بود، نیاز به هم‌افزایی و رفع موانع از جلوی پای بخش خصوصی دارد.

به گفته پور حاجت، ساخت سالیانه یک میلیون واحد و حتی بیشتر امکانپذیر است به شرطی که بخش خصوصی بتواند بدون دغدغه و گرفتار شدن در دیوان‌سالاری و پیچ و خم اداری کارها را جلو ببرد.

کارشناس اقتصاد در حوزه مسکن گفت: به طور میانگین اگر ساخت هر متر ساختمان ۱۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد، هدف دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال با در نظر گرفتن این شرایط و فرض بر اینکه هر واحد ۸۰ متر باشد ،باید ۸۰ میلیون متر مربع مسکن ساخته شود و اگر این رقم در ۱۰ میلیون تومان ضرب شود مفهوم آن این است که چند صد میلیارد تومان وارد گردش شده است.

حق شناس گفت: یکی از موتورهای پیشران وضعیت فعلی اقتصاد می‌تواند بازار مسکن باشد به شرطی که تأمین منابع آن از بخش‌های واقعی اقتصاد صورت گیرد و از محل چاپ پول نباشد، چرا که در این صورت شاهد افزایش نرخ تورم و رکود مجدد در بازار مسکن خواهیم بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید