نخست وزیر عراق اعلام کرد که ماموریت نیروهای نظامی آمریکا در این کشور پایان یافته و تمام پایگاه‌های آمریکا در کشور در اختیار نیروهای عراقی قرار گرفته است.

الکاظمی: پایگاه های آمریکا در عراق به نیروهای عراقی واگذار شد
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نخست وزیر عراق بار دیگر تاکید کرد که ماموریت نیروهای نظامی آمریکا در این کشور پایان یافته و تمام پایگاه های آمریکا در کشور در اختیار نیروهای عراقی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ملی عراق (واع)، «مصطفی الکاظمی» امروز (چهارشنبه) در نشست هفتگی هیات دولت عراق بار دیگر تاکید کرد که نقش رزمی نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در این کشور به پایان رسیده و تمامی پایگاه های نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی به نیروهای عراقی تحویل داده شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی مستشار [ آمریکایی ] در کنار نیروهای امنیتی عراق مشغول به کار هستند.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به در اولین روزهای سال جدید میلادی چند موشک به سمت پایگاههای نظامی عراقی شلیک شد، افزود: این هجمه‌های بیهوده قطعا امنیت و ثبات عراق را مختل می‌کند.

خاطرنشان می‌شود، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هشتم دی پایان ماموریت‌های نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی و تکمیل خروج آن‌ها از این کشور را اعلام کرد.

پارلمان عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید حاج «ابومهدی المهندس» نائب رئیس پیشین سازمان «الحشد الشعبی» عراق در دی ماه ۹۸، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد اما آمریکا بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار کرد.

بغداد و واشنگتن ۲۶ ژوئیه، در ادامه گفت و گوهای راهبردی توافق کردند که تمام نیروهای رزمی آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۱ از عراق خارج شوند.

پس از این هم واشنگتن اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی (۳۱ دسامبر) خاک عراق را ترک خواهند کرد.

اواخر آبان مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که دولت بغداد خواستار تمدید و ماندن نظامیان این کشور در عراق شده است.

در پی این اظهار نظرها، فرماندهی عملیات مشترک در اظهاراتی مطبوعاتی تمدید حضور نیروهای آمریکایی در عراق را تکذیب کرد.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی عملیات مشترک گفت که حرف و حدیث‌ها درباره تمدید حضور و زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق نادرست و غیر دقیق است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید