دولت تصمیمی برای واریز یارانه جدید در روزهای باقی مانده از دی ماه ندارد و احتمالا به ماه بعد موکول می‌شود.

 یارانه جدید دولت بهمن ۱۴۰۰ واریز می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، طبق وعده معاون اقتصادی رئیس‌جمهور قرار بود در این ماه یارانه جدیدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، محسن رضایی گفته بود که یک خانواده چهار نفره از دی ماه ۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند.

مشمولان یارانه جدید کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند، قرار بود همزمان با واریز یارانه معیشتی در روز دهم دی ماه یارانه جدید نیز واریز شود، اما با این که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام آمادگی کرد، دستور واریز آن از سوی دولت صادر نشد.

در هفته آینده قرار است یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز شود، آیا یارانه جدید در هفته آینده واریز می‌شود؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که دولت تصمیمی برای واریز یارانه جدید در روزهای باقی مانده از دی ماه ندارد و احتمالا به ماه بعد موکول می‌شود.

به نظر می‌رسد یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین در روز دهم بهمن ماه واریز شود.

در خصوص یارانه جدید نیز که قرار است به یارانه‌بگیران معیشتی داده شود، به ۳۰ میلیون نفر اول(شامل دهک‌های اول تا چهارم) مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و به ۳۰ میلیون نفر دوم (دهک‌های پنجم تا هفتم) مبلغ ۹۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مبلغ یارانه جدید برای یک خانواده چهار نفره ۵۰۴ هزار تومان است، این خانواده همچنین مبلغ ۱۷۳ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

اگر این خانواده چهار نفره در دهک‌های اول تا چهارم قرار داشته باشد، مبلغ ۶۸۰ هزار تومان و اگر جزو دهک‌های پنجم تا هفتم باشد مبلغ ۵۳۵ هزار تومان یارانه در پایان این هفته دریافت می‌کند.

مسلم است که این یارانه به کسانی که هیچ گونه یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند یا فقط یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را می‌گیرند، پرداخت نمی‌شود.

ابتدا قرار بود بخشی از یارانه جدید به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت شود، اما دولت این سیاست یارانه‌ای را کنار گذاشت و گفت که یارانه به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۲۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید