سوال بسیاری این است که آیا راهی برای ارزان‌تر سفر کردن هست؟ راهی وجود دارد که سفر اقتصادی‌تر شود تا بعد از مدت‌ها آب و هواها عوض شود؟ واقعیت این است که سفر در نهایت هزینه‌ دارد اما می‌توان با اقداماتی هزینه‌های سفر را به شکل محسوسی کاهش داد.

چند راه ساده برای این که ارزان‌تر سفر کنیم

سلام نو - سرویس اجتماعی: به نظر می‌رسد در مدت زمانی نزدیک ۱ سال خواه یا ناخواه زندگی معمول پیشا کرونایی در سرتاسر جهان از جمله ایران آغاز خواهد شد. بخشی از این بازگشت به زندگی عادی به معنای از سرگیری سفرها به شکل جدی و گسترده خواهد بود، سفرهایی که همین حالا هم کم و بیش آغاز شده‌اند.

با این همه آغاز فصل سفرها برای بسیاری به معنای شروع سفر نیست چون شرایط اقتصادی به‌ گونه‌ای است که مسافرت هزینه‌زا است و بسیاری سفر را به دلیل همین هزینه‌زا بودن از بین گزینه‌های خود حذف کرده‌اند. حتی بسیاری از دانشجوها و جوانان نیز سفرهای کم خرج را سبد معیشت خود حذف کرده‌اند چون هیچ تناسبی با دخل و خروج آن‌ها ندارد.

در این شرایط سوال بسیاری این است که آیا راهی برای ارزان‌تر سفر کردن هست؟ راهی وجود دارد که سفر اقتصادی‌تر شود تا بعد از مدت‌ها آب و هواها عوض شود؟ واقعیت این است که سفر در نهایت هزینه‌ دارد اما می‌توان با اقداماتی هزینه‌های سفر را به شکل محسوسی کاهش داد. با هم چند نمونه از این اقدامات ساده اما کاربردی را مرور می‌کنیم.

۱- برای هُتل، آژانس هواپیمایی یا بلیت قطار مستقیم اقدام کنید

به جای این که از یک تور یا واسطه دیگر استفاده کنید خودتان مستقیم برای رزرو هتل و بلیت اقدام کنید. این مسئله به خصوص در خرید بلیت هواپیما می‌تواند به نفع شما تمام شود. برای تهیه بلیت قطار و اتوبوس هم حتما تمام راه‌ها را چک کنید چون هر گونه عجله‌ای می‌تواند هزینه‌های شما را تا ۲۰ درصد یا بیشتر افزایش دهد.

گاهی با تماس لحظه‌ی آخری با هتل‌ها یا اقامتگاه‌های محلی می‌توانید تخفیف خوبی بگیرید؛ هتل‌ها معمولا دوست ندارند اتاق‌هایشان خالی بماند و اقامت‌گاه‌های محلی به گردشگران خوش صحبت و پی‌گیر تخفیف‌های خوبی می‌دهند.

۲- با محلی‌ها در تماس باشید

ارتباط با محلی‌ها نه تنها پنجره جدیدی در فهم سفر برای شما باز می‌کند بلکه راه خوبی برای کسب اطلاعات و شناخت اقامتگاه‌ها و رستوران‌های خوب با قیمت مناسب است. خیلی ساده با یک جمله می‌توانید گفت‌وگو را آغاز کنید و رستوران‌هایی را پیدا کنید که برای محلی‌ها معتبر هستند و کمتر توریستی به آن‌ها سر می‌زند. این ارتباط می‌تواند باعث کاهش هزینه گشت‌وگذار، اقامت و خرید سوغاتی شود.

۳- دنبال تخفیف‌ها باشید

بازدید از موزه‌ها و مکان‌های توریستی در برخی روزها رایگان یا با ارائه‌ی تخفیف همراه است. بعضی رستوران‌ها برای یک تعداد مشخص تخفیف قائل می‌شوند. برخی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها به دانشجویان یا کارمندان یک ارگان خاص تخفیف می‌دهند. بلیت‌های قطار گاهی تخفیف دارد. از طرف دیگر اخیرا وام سفر هم اعطا می‌شود که با سود ۴ درصدی خود نوعی کمک هزینه و تخفیف است.

۴- پیاده روی، مترو و اتوبوس را تست کنید

نیازی نیست در سفر حتما از آژانس و اسنپ استفاده کنید. می‌توانید با کمی پیاده روی، اتوبوس سواری یا استفاده از مترو کاهش هزینه‌های قابل توجهی را تجربه کنید.

۵- آپارتمان اجاره کنید

برای خانواده‌ها و گروه‌های پرجمعیت که ‌دنبال فضای بیشتری هستند و شاید به اقامتگاه به چشم محل خواب و استراحت نگاه می‌کنند اجازه یک آپارتمان صرفه اقتصادی بسیار قابل توجهی دارد و هزینه سفر را سر شکن می‌کند.

۶- بودجه بندی کنید

وقت سفر کارت بانکی را در جیبتان نگذارید و هر جا رفتید چیزی نخرید و چیزی نخورید! سقف هزینه‌های خود در گردش روزانه، خورد و خوراک و سوغات را مشخص کنید تا ورشکست نشوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید