آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با وزرای خارجه عربستان و امارات به صورت تلفنی گفتگو و پیرامون موضوعات مختلف رایزنی کرد.

بلینکن با وزرای خارجه عربستان و امارات گفتگو کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن امروز در گفت و گوی تلفنی با فیصل بن فرحان در خصوص افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و سایر موضوعات امنیتی دوجانبه و منطقه ای شامل یمن، سودان و حقوق بشر گفت گو کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد بلینکن همچنین با "عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر خارجه امارات متحده عربی گفت و گو کرد.

دو طرف درباره افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و سایر موضوعات دو جانبه و منطقه ای از جمله تحولات یمن، اتیوپی و سودان گفت و گو کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه با "نیکاس دندیاس" وزیر امور خارجه یونان گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، شرمن و دندیاس بر اهمیت ارتقای اتحاد و ثبات در اروپا از جمله حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر امور خارجه یونان همچنین بر اهمیت ادامه هماهنگی میان متحدان و شرکای ناتو از جمله آماده سازی اقدامات اقتصادی شدید با هدف بازدارندگی روسیه از اقدام نظامی و تجاوز بیشتر به اوکراین تاکید کردند.

قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی )، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید