برای این که آسیبی به فرش شما وارد نشود؛ لازم است که درون کاورهایی قرار داده شوند. همین‌طور نحوه جابه‌جایی آن‌ها مهم است. اگر فرش شما دست‌بافت، نفیس و یا گران‌قیمت است، انتظار دارید که به‌خوبی جابه‌جا شود، نشکند و یا این که به بافت فرش آسیبی وارد نشود.

آموزش قالیشویی به سبک شرکت‌های ایرانی

تفاوتی ندارد قصد انتخاب قالیشویی تهران را دارید یا شهرستان‌ها، معمولاً در این مورد جستجو می‌کنید و انتظار دارید اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب بهترین قالیشویی بیابید. مسئله شستن قالی برای خانواده‌ها و بخصوص خانم‌های ایرانی یکی از مهم‌ترین‌هاست. این که قالی به‌خوبی شسته شود، در مدت‌زمان مناسبی تحویل داده شود و هزینه نهایی به‌صرفه باشد اصولی است که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان راهکارهای مقایسه‌ای برای انتخاب قالیشویی استفاده نمود.

در هر فصل سال، خانواده‌ها به این نتیجه می‌رسند که بهتر است فرش خانه خود را بشویند. درگذشته این کار در خانه و یا پشت‌بام انجام می‌شد و اصلاً قالیشویی و یا چیزی شبیه به آن وجود نداشت.

اما با تغییر رویه زندگی و شرایط پیش و رو و محدود شدن فضای زندگی انسان‌ها و همین‌طور یک‌جانشینی، خدماتی نظیر شستشوی فرش و... روی دیگری به خود گرفت. ازاین‌رو کارخانه‌های قالیشویی زیادی در سراسر کشور تأسیس شدند و هرکدام با یک سری استانداردها خدماتی را به مشتریان در طیف و محدوده‌ای خاص ارائه می‌کنند. 

آموزش قالیشویی به سبک شرکت‌های ایرانی

رویه شستشوی فرش در ایران به این صورت است که نخست شما با شرکت موردنظر تماس می‌گیرید. حال این شرکت ممکن است مورد تأیید اصناف باشد و یا این که به‌صورت غیرمجاز فعالیت کند. مسئولیت تحقیق در این مورد بر عهده شماست. اما چه تفاوتی میان شرکت‌های قالیشویی معتبر و نمونه‌های غیرمجاز وجود دارد؟ اصلاً لزومی دارد که قالیشویی حتماً مجوز دریافت کرده باشد؟

آموزش قالیشویی به سبک شرکت‌های ایرانی

اجازه دهید یک مثال بزنیم. تصور کنید که خودروی خود را برای تعمیر به یک تعمیرکار می‌سپارید. پس از مدتی به تعمیرگاه مراجعه می‌کنید، اما خبری از آن نیست و انگار قبلاً آنجا تعمیرگاه و یا مرکز سرویسی دایر نشده بود؟ در مورد فرش‌ها نیز چنین است. اگر قالیشویی مورد تأیید صنف مربوط نباشد، در صورت بروز هرگونه مشکل، خطا و یا خلاف پیگیری برای شما بسیار سخت خواهد بود. همین‌طور مراکز معتبر قالیشویی برای دریافت مجوز از فیلترهای خاصی عبور می‌کنند. همواره کارخانه توسط اداره اصناف مورد بررسی و بازدید دوره‌ای قرار می‌گیرد و قطعاً اعتماد به آن‌ها آسان‌تر است.

وقتی با یک مرکز قالیشویی تماس می‌گیرید. می‌توانید از آن‌ها در مورد نحوه قیمت‌گذاری، شرایط دریافت و بازپس‌گرفتن و... بپرسید. 

مراحل شستن فرش در قالیشویی‌ها 

پرسش‌های زیادی در مورد مرحله‌ها و نحوه شستن فرش در قالیشویی و هزینه قالیشویی مطرح می‌شود، نظیر:

· کدام قالیشویی بهتر است؟ گران یا ارزان؟

· مراحل شستن قالی به ترتیب چگونه است؟

· آیا می‌توان به هر مرکز قالیشویی اعتماد کرد؟

· آیا پیش از شستشوی فرش می‌توان هزینه آن را استعلام گرفت؟

· قالی‌ها به چه روشی در کارخانه‌ها شسته و خشک می‌شوند؟

· از چه مواد شوینده‌ای برای شستن فرش‌ها استفاده می‌شود؟

البته تعداد سؤالات بیش از این است. اما به‌طورکلی باید بگوییم که وقتی با مرکزی تماس می‌گیرید. خودروهایی برای تحویل فرش از شما به آدرس مربوطه اعزام می‌شوند. بستگی به تعداد فرش‌ها خواهد داشت؛ در این شرایط ممکن است نیاز باشد فرش‌ها از طبقه چندم یک ساختمان به پایین برده شوند؛ این کار توسط مراکز قالیشویی انجام خواهد شد.

برای این که آسیبی به فرش شما وارد نشود؛ لازم است که درون کاورهایی قرار داده شوند. همین‌طور نحوه جابه‌جایی آن‌ها مهم است. اگر فرش شما دست‌بافت، نفیس و یا گران‌قیمت است، انتظار دارید که به‌خوبی جابه‌جا شود، نشکند و یا این که به بافت فرش آسیبی وارد نشود.

خدمات قالیشویی تهران چیست؟

فرش‌های شما با استفاده از وانت‌هایی روبسته به مراکز قالیشویی منتقل می‌شوند. همان‌طور که در عنوان آموزش قالیشویی اشاره کردیم، انتخاب یک مرکز معتبر باعث می‌شود که خدمات باکیفیت بالاتری ارائه شده و همین‌طور در صورت بروز مشکل بتوان آن را پیگیری نمود و یا این که خسارت دریافت کرد.

اولین مرحله پس از این که فرش شما به مرکز شستشو منتقل می‌شود، زدودن و پاک‌کردن گردوخاک ازروی فرش است. هرکدام از شرکت‌ها از یک روش خاص برای این کار استفاده می‌کنند.

قالیشویی مادر سعی می‌کند که علاوه بر پاک‌کردن حداکثری گردوخاک‌های موجود روی فرش شما، سلامت فرشتان را نیز حفظ کند و به بافت و تراکم آن آسیبی وارد نکند. پس از آن فرش‌ها به‌خوبی خیس می‌شوند و از مواد شوینده درجه یک و مرغوب برای پاک‌سازی استفاده می‌شود. البته این در صورتی است که فرش شما حالت معمول داشته، دچار آسیب، پارگی، پوسیدگی و... نشده باشد. همین‌طور برای تمامی فرش‌ها از یک نوع ماده شوینده نمی‌توان استفاده کرد. روش شستشوی فرش‌های دست‌بافت، ماشینی و. ابریشم با هم متفاوت است.

پس حتماً پیش‌ازاین که از خدمات یک مرکز قالیشویی استفاده کنید. حتماً در مورد این مسائل از آن‌ها سؤال بپرسید.

نکات مهم آبکشی و خشک‌کردن فرش

روش شستن قالی بسته به نوع آن متفاوت است. اما در مقابل شکل آبکشی نیز می‌تواند به همان اندازه فرق داشته باشد. اما مسئله‌ای که اهمیت زیادی دارد این است که این کار باید حتماً به‌خوبی انجام شده و ذره‌ای رطوبت روی فرش باقی نماند. باقی‌ماندن رطوبت روی فرش می‌تواند باعث بو گرفتن، نم گرفتن و همین‌طور لکه شود.

در بدترین حالت هم در هنگام خشک‌کردن فرش، رنگ‌پریدگی ایجاد می‌شود که معمولاً بدترین اتفاق است و در این وضعیت هیچ راهی برای احیاء مجدد فرش شما وجود نخواهد داشت. خشک‌کردن فرش نیز بازهم در فصول مختلف سال متفاوت انجام می‌گردد. اما بازهم موضوع این است که باید به‌صورت صددرصدی انجام شده و هیچ نمی باقی نماند.

در غیر این صورت به‌محض این که فرش در خانه شما پهن می‌شود می‌توانید متوجه بوی بد حاصل از خشک نشدن آب شوید. اطراف فرش هم لکه‌های رنگی به خود می‌گیرند و این فضای ناخوشایندی به وجود می‌آورد. حتی اگر بار هم فرش شما شسته شود، بازهم بی‌نتیجه خواهد بود و اثر روی فرش باقی می‌ماند.

روش شستن قالی دارای پوسیدگی و لک

یکی دیگر از خدمات قالیشویی مادر، شستن و رفع اصلاح پوسیدگی در فرش‌های دستبافت و ماشینی است. بسته به شرایط باید به یاد داشته باشید که این عامل می‌تواند موجب ازبین‌رفتن فرش شما شود. در نتیجه اگر در مورد آن هیچ اطلاعاتی ندارید بهتر است که به یک قالیشویی بسپارید. اما چه عواملی سبب می‌شود که فرش بپوسد؟

· عدم مراقبت از فرش

· جابه‌جا نکردن فرش برای مدتی طولانی بخصوص در شرایط مرطوب

· نم داشتن کاشی، سرامیک، پارکت و...

· قرارگرفتن فرش در زیر نور مستقیم و حرارت برای مدتی طولانی

· شستشوی فرش در منزل که عموماً به‌اشتباه انجام می‌شود و به‌خوبی آبگیری نمی‌شود.

· استفاده از مواد شیمایی بی‌کیفیت از برندهای نامعتبر و یا محلول‌هایی دست‌ساز

رفوگری خدمتی است که در زمینه تعمیرات، نوسازی و همین‌طور بازسازی انواع فرش‌ها توسط مراکز قالیشویی انجام می‌شود و در این وضعیت اثر پارگی ازروی فرش پاک می‌شود. به این صورت که بافت‌ها و چله‌های پوسیده به‌صورت تک‌تک جدا شده و با چله‌های تازه و نو جایگزین می‌شوند. همین‌طور سوزن‌کاری نیز لازم است در برخی موارد انجام شود و یا این که زنجیره پوسیدگی روی فرش قطع شود تا حداقل کل آن آسیب نبیند.

اصول کلیدی در پاک‌کردن لکه فرش‌ها

یکی دیگر از مشکلات بزرگی که مشتریان قالیشویی مادر تهران با آن روبرو هستند، لکه گرفتن فرش است. این لکه ممکن است شامل هر چیزی باشد، روغن، چای، قهوه، نوشیدنی‌های سرد، شربت، آبمیوه و... در نهایت از ترکیب مواد مانند سرکه، مایع تمیزکننده، آب گازدار و... استفاده می‌شود تا این مشکل به‌خوبی رفع شود. در نتیجه اگر فرش شما دچار لکه شده است. بهترین کار این است که به‌صورت خودسرانه از ترکیباتی که در اینترنت می‌بینید و می‌خوانید برای پاک‌کردن آن استفاده نکنید. چون استفاده از موادی اشتباه در مقاصدی اشتباه می‌تواند سبب بروز مشکل در بافت فرش شما و در نتیجه خلق مشکلات و عواقب جبران‌ناپذیر شود.

بازهم بهتر است این کار را به قالیشویی بسپارید. به‌جز شستشوی فرش، پاک‌سازی پرده، موکت، مبلمان و... نیز از جمله دیگر خدماتی است که توسط مراکز معتبر قالیشویی انجام می‌شود. توجه کنید که پیش از دریافت خدمات حتماً گواهی اتحادیه و همین‌طور ضمانت‌نامه کتبی از قالیشویی دریافت کنید. این باعث ایجاد حس اعتماد برای شما می‌شود.

همین‌طور موضوع مهم در مورد قالیشویی‌های بزرگ این است که در بیشتر فصول بخصوص آغاز و پایان سال شلوغ هستند، در نتیجه ممکن است در قبال کیفیت خوبی که دارند، بدقولی کنند، فرش‌های شما را دیر تحویل بگیرند و حتی دیر تحویل دهند. این قطعاً یک موضوع مهم است. هرچقدر هم کیفیت کار آن‌ها بالا باشد. شما انتظار دارید فرشتان باکیفیت خوبی شستشو شده و دراسرع‌وقت تحویلتان شود.

مهم‌ترین سؤالات مشتریان از قالیشویی‌ها

معمولاً ما در قبال خدماتی که از مراکز مختلف دریافت می‌کنیم بسیار عجول هستیم، دوست داریم که خیلی زود فرش شسته شده و به ما تحویل داده شود. مرکز قالیشویی مادر این کار ار در عرض ۳ روز انجام می‌دهد. مدام این ترس وجود دارد که آیا فرش به‌موقع و سالم به دست ما خواهد رسید؟ به‌هرحال در چنین شرایطی باید به اعتبار و گارانتی که قالیشویی به شما ارائه می‌کند دقت کنید. می‌توانید نام قالیشویی را در بین مراکز مجاز جستجو نموده و همین‌طور تأییدیه‌ها و پروانه کسب آن را روی وب‌سایت بررسی کنید.

همین‌طور مراکز بزرگ در دوره‌های زمانی خاص تخفیفاتی را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. همین‌طور برای خانواده ایرانی اهمیت دارد که شستن فرش مطابق شرع اسلامی انجام گردد. استفاده از آب پاکیزه و همین‌طور ازبین‌بردن لکه‌ها و آثار میکروب ازروی فرش‌ها به‌صورت صددرصدی و ضدعفونی‌کردن برای تکمیل مراحل روش شستن فرش ضرورت خواهد داشت.

قالیشویی مادر در مناطق مختلف استان تهران از جمله نواب، هروی، شهر زیبا و... خدمت‌رسانی می‌کند.

انتخاب قالیشویی در دوران کووید ۱۹ (کرونا)

هنوز هم باگذشت حدود دو سال در شرایطی هستیم که امکان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و سویه‌های جدید آن وجود دارد. در نتیجه وقتی می‌خواهیم از خدماتی نظیر شستشوی فرش استفاده کنیم این خطر وجود دارد که آلودگی ایجاد شود و در نهایت دردسرهای بزرگ‌تری شکل بگیرد. در این وضعیت باید دقت کرد که شستن فرش‌ها تحت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گردد. در چنین شرایطی مراکزی که مورد تأیید اداره اصناف نیستند بسیار خطرناک بوده و معمولاً برایشان اهمیتی ندارد که پروتکل‌ها و قوانین را رعایت کنند.

آموزش قالیشویی به سبک شرکت‌های ایرانی

فرش‌ها باید به‌خوبی بسته‌بندی شوند، لکه‌گیری و ضدعفونی روی آن‌ها انجام شود. صدالبته که پرسنل و کارگران نیز لازم و ضروری است از ماسک استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه بیماری فرش‌ها مجدداً پاک‌سازی و ضدعفونی گردد. همین‌طور اگر خانواده‌ای درگیر این بیماری شده‌اند، بهتر است تا پایان مراحل درمان و نقاهت صبر کنند و بعد از آن حتماً نسبت به شستشوی فرش و قالی خانه‌شان اقدام کنند.

با رعایت این موارد هیچ خطری نیز جامعه را تهدید نخواهد کرد. در دوران کرونا یک بخش دیگر به مراحل شستشوی قالیشویی تهران، مادر، اضافه شده و آن هم ضدعفونی می‌باشد.

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت که سه فاکتور کلیدی و مهم در مورد انتخاب یک مرکز شستشوی قالی وجود دارد که باید رعایت شود؛ کیفیت، قیمت و سرعت عمل در ارائه خدمات. همین‌طور لازم است که حتماً اعتبارنامه و تأییدیه‌های یک قالیشویی را چک کنید و از آن‌ها بخواهید پیش از ارائه سرویس به شما پیش‌فاکتور ارائه دهند.

بسیاری از مراکز از جمله قالیشویی مادر تهران نیز برای اطمینان حداکثری مشتریان گرامی گارانتی و تضمین‌نامه‌ای را ارائه می‌دهند. به‌واسطه آن بهتر است پس از شستشوی فرش‌ها فاکتور فیزیکی و یا دیجیتال را نیز صادر کرده و در دسترس مشتری قرار بگیرد.

آموزش قالیشویی به سبک شرکت‌های ایرانی

ما از یک قالیشویی انتظار داریم که هم در امر تحویل و هم در امر ارسال سریع فرش‌ها پس از شستشوی کامل دقت لازم را داشته باشد. رویه شستن فرش‌های ابریشم، دستبافت، ماشینی و نفیس یکدیگر متفاوت است. پس حتماً شرکتی را انتخاب کنید که در مراحل و روش شستشوی فرش‌ها تفاوتی قائل شود و همه آن‌ها را به هم نشوید.

چرا قالیشویی مادر؟

سؤال کلیدی دیگر که برای مجاب کردن مشتریان لازم است به آن پاسخ داده شود این است که چرا قالیشویی مادر؟ مگر چه تفاوتی وجود دارد؟ خوب اصلی‌ترین مسئله در مورد انتخاب قالیشویی کیفیت شستشو و پاک‌سازی صددرصدی آلودگی ازروی فرش است.

قالیشویی بزرگ مادر ( madar۱۴۰۴.com ) در استان تهران با ارائه خدمات ویژه در زمینه فرش شویی، مبل‌شویی و همین‌طور شستشوی پرده و موکت همواره سعی داشته رضایت حداکثری را برای مشتریان گرامی ایجاد کند. در نهایت شما می‌توانید پورتال رسمی این مجموعه را جهت کسب اطلاعات بیشتر بررسی نموده و با شماره تماس ۱۴۰۴ بدون کد جهت کسب اطلاع بیشتر و استعلام قیمت ارتباط برقرار نمایید. این مجموعه در تمامی روزهای هفته پاسخگوی پرسش‌های شما در مورد نحوه ارائه خدمات است. همین‌طور می‌توانید لیست کاملی از مناطق تحت پوشش قالیشویی مادر را نیز بررسی فرمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید