سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ترور سردار سلیمانی توسط ایالات متحده آمریکا یکی از جنایات جنگی بود که با سوء استفاده از زور انجام شد.

 ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی بود

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود در 4 ژانویه (14 دی) گفت که ترور سردار سلیمانی فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط ایالات متحده که دو سال پیش انجام شد، نمونه دیگری از آسیب به هنجارهای روابط بین‌الملل بر اساس منشور سازمان ملل و یکی از جنایات جنگی بود که با سوء استفاده از زور انجام شد.

مردم ایران روز سوم ژانویه به مناسبت یادبود سردار سلیمانی که دو سال پیش در حمله هوایی آمریکا ترور شد، تجمع کردند. نماینده ایران در سازمان ملل پیشتر اظهار کرده بود که اقدامات آمریکا تروریسم دولتی بوده است. آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری ایران نیز گفت که عاملان آمریکایی آن باید محاکمه شوند.

وانگ ون بین در پاسخ به پرسشی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ایالات متحده شاید بتواند قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد و از ابزارهای تروریستی برای انجام "ترور و پاکسازی" در کشورهای مستقل استفاده کند اما واقعیت ها بارها نشان داده اند که آنچه که ایالات متحده واقعاً به آن اهمیت می دهد پاسخگوی نیازهای خود این کشور و در خدمت منافع آمریکا است. آنچه ایالات متحده همیشه حفظ می‌کند تحکیم سلطه خود بر جهان و نادیده گرفتن نظم جامعه بین المللی است. اما این نوع نقض قوانین و نظام بین الملل مورد قبول مردم کشورهای خاورمیانه نیست و مردم جهان نیز آن را نمی پذیرند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید