این دیدار امروز (سه شنبه) در «صلاح‌الدین» برگزار شد و هیاتی به نمایندگی از جریان صدر به ریاست «حسن العذری» با مسعود بارزانی دیدار کردند.

دیدار نمایندگان «مقتدی صدر» با «مسعود بارزانی»

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از مرکز رسانه‌ای حزب دموکرات کردستان عراق نوشت: نمایندگان «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر با «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت و گو کردند.

این دیدار امروز (سه شنبه) در «صلاح الدین» برگزار شد و هیاتی به نمایندگی از جریان صدر به ریاست «حسن العذری» با مسعود بارزانی دیدار کردند.  

مرکز رسانه ای حزب دموکرات کردستان عراق اضافه کرد که در این دیدار درباره روند سیاسی عراق، نتایج انتخابات و اقدامات انجام شده در راستای برگزاری اولین جلسه پارلمان و تشکیل دولت جدید عراق تبادل نظر شد. 

بر اساس این بیانیه، در این دیدار بر ادامه تلاش‌ها برای آغاز مرحله جدیدی از روند سیاسی، غلبه بر چالش‌ها، پاسخگویی به خواسته‌های شهروندان و حل مشکلات بین اقلیم کردستان و بغداد در چارچوب اصلاح مسیر روند سیاسی با در نظر گرفتن خواسته‌های همه اجزای تشکیل دهنده جامعه عراق تاکید شد. 

خبرگزاری ناس عراق نیز گزارش داد که هیات مذاکره کننده جریان صدر به ریاست حسن العذاری با رهبران حزب دموکرات کردستان دیروز (دوشنبه) در اربیل تعدادی از پرونده‌های مربوط به تشکیل دولت جدید عراق را بررسی کرد. 

بر اساس اعلام حزب دموکرات عراق، رئیس هیات مذاکره کننده جریان صدر در دیدار یاد شده اخیر درباره تعدادی از پرونده‌های مربوط به امور داخلی عراق که مهمترین آن‌ها تفاهمات دوجانبه برای تشکیل دولت اکثریت ملی و لزوم متحد کردن تلاش‌ها برای نجات عراق و تامین زندگی مناسب برای مردم آن تبادل نظر کردند.  

«هوشیار زیباری» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق در این دیدار بر توسعه افق همکاری و هماهنگی متقابل برای تسریع در تشکیل دولتی که خواسته‌های مردم را برآورده کند، تاکید کرد. 

این دیدارها پس از تایید نتایج نهایی انتخابات پارلمانی از سوی دادگاه فدرال عراق و آغاز مرحله رایزنی‌های فشرده احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور برای تشکیل دولت جدید برگزار شده است. 

پیش از این نیز  «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون و «مسعود بارزانی» رهبرحزب دموکرات کردستان عراق در دوم دی امسال در اربیل با یکدیگر دیدار و درباره روند سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید تبادل نظر کردند.     

انتخابات زودهنگام پارلمانی دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد که طی آن حزب دموکرات کردستان ۳۱ کرسی را به دست آورد.  

در پی اعلام نتایج نهایی این انتخابات، حزب دموکرات کردستان این کشور نیز همسو با چندین گروه و جریان سیاسی به نتیجه انتخابات اعتراض کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید