اعتراضات امروز از زمان استعفای عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان از سمتش اولین اعتراضات در سودان محسوب می‌شود و پیش‌بینی می‌شود درگیری میان نظامیان و مردم تشدید شود.

تدابیر امنیتی در سودان پیش از آغاز اعتراضات شدت گرفت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایت العربی الجدید نوشت: سودانی‌ها امروز تصمیم دارند برای برپایی تظاهرات برنامه‌ریزی شده به مقصد کاخ ریاست جمهوری در خارطوم دوباره به خیابان‌ها بیایند تا نظامیان را به کناره‌گیری از حاکمیت و تحویل آن مجبور کنند، نیروهای امنیتی سودان نیز همزمان با فراخوان‌های جدید برای تظاهرات علیه کودتای نظامی، در تمامی مناطق خارطوم و شهروهای اطراف آن مستقر شدند.

اعتراضات امروز از زمان استعفای عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان از سمتش اولین اعتراضات در سودان محسوب می‌شود و پیش‌بینی می‌شود درگیری میان نظامیان و مردم تشدید شود.

کمیته منطقه امبده در غرب خارطوم پیشتر مسؤولیت کاروان امروز به مقصد کاخ ریاست جمهوری را پذیرفته بود و خیلی زود حمایت سایر کمیته‌ها را دریافت کرد. در ادامه مسؤولان کودتا در سودان مجبور شدند تدابیر امنیتی را برای محاصره منطقه مرکز خارطوم در پیش بگیرند.

در این راستا نظامیان سودانی مسیرها، خیابان‌ها و پل‌ها را مسدود کرده، بر تعداد نیروهای امنیتی مستقر در مسیرها افزوده و مناطق اطراف فرماندهی کل ارتش سودان در خارطوم را مسدود کرده و برای اولین بار بیشتر ورودی‌های مرکز خارطوم و مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری را با سیم خاردار بستند.

در مقابل کمیته‌های مقاومت سودان در بیانیه‌های خود از شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز خواستند مسالمت‌آمیز بودن این فعالیت‌ها را حفظ کرده و از درگیری با نیروهای دولتی خودداری کرده و شعارهای خود علیه کودتای نظامی را یکپارچه کنند.

اتحادیه کار سودان نیز در بیانیه‌ای مردم سودان را به شرکت در تظاهرات امروز دعوت کرده و تصمیم اخیر خارطوم برای افزایش هزینه برق را محکوم کرد.

گروه‌های آزادی و تغییر نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای استعفای حمدوک را نتیجه عادی خواست مردم دانستند، خواسته‌ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این گروه‌ها در ادامه ایجاد بزرگترین جبهه شکست کودتا با مشارکت تمامی گروه‌های انقلاب را خواستار شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید