فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پنج مکان اسکان با ظرفیت ۲ هزار نفر در کنارک پیش بینی شده است.

آبگرفتگی بیش از ۲ هزار خانه در کُنارک / خیران و نهادهای حمایتی به کمک مردم کُنارک بشتابند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرماندار کُنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آب حاصل از بارش باران به بیش از ۲ هزار خانه در این شهر بندری نفوذ پیدا کرده است و بیش از ۱۲ هزار نفر درگیر آبگرفتگی خانه‌های خود هستند.

عبدالغفور هوت  اظهار کرد: شهر کُنارک بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و به‌ واسطه خاک نفوذناپذیری که دارد نمی‌تواند بیش از پنج میلی‌متر آب را در خود جای دهد و در واقع زمین این شهر کِشش لازم برای جذب بیش از ۳۵۰  میلی‌متر بارندگی چند روز اخیر را ندارد.

وی افزود: نکته قابل تامل دیگر اینکه بسیاری از این محله‌ها دارای کوچه‌های باریک و با عرض خیلی کم هستند و همین موضوع، روند کمک‌رسانی را با کُندی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: ورود آب به این خانه‌ها به همین دلیل است که این منازل از سطح کوچه‌ها هم پایین‌تر هستند و آب به راحتی به داخل آن‌ها هدایت شده است.

پیش‌بینی ۵ مکان اسکان اضطراری  

فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پنج مکان اسکان با ظرفیت ۲ هزار نفر در کنارک پیش بینی شده است، بیان کرد: اولویت با تخلیه آب از خانه‌ها و محلات دچار آبگرفتگی است تا مردم بتوانند به روند عادی زندگی خود برگردند چراکه بسیاری از مردم به هر دلیلی حاضر نیستند خانه‌های خود را ترک کنند و در مکان‌های اسکان اضطراری مستقر شوند.

هوت با بیان اینکه بارش ۱۰۰ میلی‌متر باران طی ۲۰ دقیقه آغازین روز گذشته در طول تاریخ این شهرستان بندری، بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: طی روزهای گذشته نیروهای امدادی و ماشین‌آلات متعددی از دستگاه‌های مختلف اداری و بخش خصوصی تمامی سیلاب و آبگرفتگی خانه‌ها را تخلیه و ۵۰ درصد خانه‌ها آماده شده بود که مجددا وضعیت به حالت قبل برگشته است.

رئیس ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کُنارک گفت: تخصیص حداقل ۲۰۰ کف‌کِش، دستگاه‌های لجن‌کِش و تخلیه آب به این شهر برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از منازل مسکونی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: برای جمع‌آوری آب‌های سطحی نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی و ادارات کل استان سیستان و بلوچستان و وزارتخانه‌ها، بخش خصوصی و خیران محلی، استانی و کشوری هستیم.

خیران و نهادهای حمایتی به کمک مردم کُنارک بشتابند

فرماندار کنارک با بیان اینکه درواقع همه اهالی کنارک درگیر آبگرفتگی خانه هستند، افزود: مردم آسیب‌دیده از بارندگی‌ها شدیدا به موادغذایی، پتو و چادرهای امدادی نیاز دارند که انتظار داریم هرچه سریع‌تر توسط نهادهای خدمات‌رسان و  خیران تهیه و به این شهرستان ارسال و توزیع شود.


 
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید