خوبیار گفت: ۱۸۳ تیم عملیاتی در قالب ۷۰۰ نیروی امدادی با بهره‌گیری از ۱۴۲ خودرو برای امدادرسانی به کارگرفته شده است.

آخرین گزارش از وضعیت سیلاب در استان فارس / ۵ نفر کشته شدند

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس گفت: بارش‌ها و سیلاب در شهرستان‌های جنوبی فارس ۵ نفر را به کام مرگ کشاند.

مهدی خوبیار گفت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید پنج نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند و تعداد ۵ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

او با اشاره به سیل و آبگرفتگی، بارش برف و کولاک در شهرستان‌های فارس گفت: از هشتم دی‌ماه تا کنون نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر فارس به ۸ هزار و ۱۸۶ حادثه‌دیده در قالب دو هزار و ۳۵۱ خانوار در سطح استان امدادرسانی داشته است.

خوبیار گفت: ۱۸۳ تیم عملیاتی در قالب ۷۰۰ نیروی امدادی با بهره‌گیری از ۱۴۲ خودرو برای امدادرسانی به کارگرفته شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به حوادث جاده‌ای، آبگرفتگی منازل و امدادرسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک، گفت: در این مدت مذکور به تعداد ۲۷ نفر اسکان اضطراری داده شد. همچنین ۱۰۲ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۳۵۱ واحد خانه دچار آبگرفتگی شدید شدند که برای همگی آن‌ها تخلیه آب انجام شد.

خوبیار گفت: علاوه بر این تعداد ۲۲ چادر، ۶۵ تخته موکت، ۲۷۹۸ کیلوگرم نایلون، تعداد ۲۲۵ پتو، ۲۷ والور و ۱۲ بسته غذایی شامل (۲۵۰ کیلو برنج، ۳۲ کیلو چای، حبوبات ۷۰ کیلو، قند و شکر ۷۹ کیلو و ۶۰۴ قوطی کنسروجات) توزیع شد.

او شهرستان‌های درگیر را سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیر وکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، داراب، استهبان، جهرم، زرین دشت، فسا، لارستان، نی‌ریز، خرامه، خنج، مهر، اوز، کازرون، مرودشت، خرم بید و گراش اعلاک کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم استانی‌های محترم در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید