سخنگوی صنعت برق هرمزگان از قطعی برق ۶۸ نقطه در استان بر اثر طوفان و جاری شدن سیلاب خبر داد.

جزییات بارش‌ها و سیلاب در هرمزگان / ۵ روستا در میناب تخلیه اضطراری شدند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری دانشجو، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تخلیه اضطراری پنج روستا در شهرستان میناب در پی بارندگی و سیلاب خبر داد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پنج روستا در شهرستان میناب در پی بارندگی و سیلاب نیاز به تخلیه اضطراری یافتند که این کار انجام شد که این تصمیم به دنبال زیرآب رفتن تمام محله‌ها و روستاهای شهرستان میناب گرفته شد. 

به گفته مهرداد حسن زاده اهالی این روستاها اسکان اضطراری داده شدند و همچنین برخی محله‌های شهر پارسیان هم تخلیه اضطراری شدند.

هلال احمر استان هرمزگان به دنبال وقوع بارندگی شدید در این استان از ۱۱دی ماه، امدادرسانی به مردم آسیب دیده را آغاز و به  ۹۶۵ خانوار امدادرسانی  و همچنین ۵۴ دستگاه چادر امدادی،۱۵۴ تخته موکت، ۲۲۲تخته پتو، ۱۱۷ بسته غذایی ۷۲ ساعت و ۵۲ شعله والور میان آسیب دیدگان توزیع کرد.

او از آبگرفتگی معابر شهری و منازل مسکونی در بندرعباس و میناب و قشم و برخی محلات پارسیان و محله سنگی در رودان خبر داد. 

بنابر آمار ارائه شده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ۳۵ روستا همچنان مشکل قطعی آب دارند که دلیل آن قطعی مسیر است و برخی محله‌های شهر سیریک هم با این مشکل روبه‌رو هستند و باید تا فروکش کردن آب منتظر ماند.

برق ۶۸ نقطه در هرمزگان قطع است

سخنگوی صنعت برق هرمزگان از قطعی برق ۶۸ نقطه در استان بر اثر طوفان و جاری شدن سیلاب خبر داد.

علیرضا عباسی گفت: بیشترین قطعی مربوط به بندرعباس با ۲۰ نقطه است و در مناطق غربی استان در شهرستان های بستک، بندرلنگه، بندرخمیر و پارسیان ۲۵ نقطه و در مناطق شرقی شامل میناب ، سیریک و رودان ۱۵ نقطه و قشم و حاجی آباد نیز هشت نقطه با قطعی برق مواجه هستند.

عباسی میزان خسارت وارد شده به تاسیسات تولید و توزیع برق هرمزگان بر اثر سیل و طوفان را بیش از ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته این مسئول بارش باران و طغیان رودخانه‌ها موجب سقوط ۵۵ پایه برق و سه دستگاه ترانسفورماتور شده است. 

هرمزگان از ابتدای هفته شاهد فعالیت یک سامانه بارشی قدرتمند بود که فعالیت آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه به اوج خود رسید و موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب، قطع شدن درختان و وارد آمدن خسارت بسیاری به بخش کشاورزی و دیگر بخش های زیرساختی استان شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید