رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، ماه آینده میلادی به عربستان سعودی سفر می‌کند.

اردوغان ماه آینده به عربستان سعودی سفر می کند
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در شرایطی که تحرکات آنکارا و ریاض برای بهبود روابط ادامه دارد، رئیس‌جمهور ترکیه از سفر ماه آینده خود به عربستان سعودی خبر داد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، در فوریه (بهمن) به عربستان سعودی سفر می‌کند.

«میدل ایست آی» گزارش داد: «به دنبال گرمی روابط (ترکیه) و احیای مناسبات با امارات متحده عربی، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید که او ماه آینده از ریاض دیدن خواهد کرد».

این رسانه ادامه داد: «پس از تنش‌های چند ساله به دنبال قتل جمال خاشقچی، اردوغان روز دوشنبه (امروز) گفت که در ماه فوریه برنامه سفر به عربستان سعودی دارد».

طبق گزارش میدل ایست آی، رجب طیب اردوغان رذئیس‌جمهور ترکیه در سخنان امروز خود گفت: «آنها (مقام‌‎های عربستان سعودی) منتظر من هستند و انتظار حضورم در عربستان سعودی را دارند. من در ماه فوریه سفر خواهم کرد».

روابط آنکارا و ریاض به دنبال قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول تیره شد؛ قتی که به گفته سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) به دستور محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی و توسط تیم ترور اعزامی از این کشور به ترکیه انجام شد.

یک مقام ارشد ترکیه و مطلع از مذاکرات آنکارا و ریاض، به میدل‌ایست‌آی گفت که پس از دیدار ماه نوامبر اردوغان با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی، عربستان سعودی به طور قابل توجهی در مورد ترمیم روابط با ترکیه جدی شده است.

این مقام ترکیه‌ای تصریح کرد: «ما در گذشته با آنها تماس گرفتیم اما آنها جدی نبودند. این بار آنها به ما نزدیک شدند. سعودی‌ها احساس می‌کردند که در این آشتی منطقه‌ای کنار گذاشته شده‌اند. آنها دوست دارند بخشی از آن باشند».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید