در سال ۱۳۸۷ که لایحه هدفمندشدن یارانه‌ها مطرح شد و یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم داده شد این مبلغ در آن زمان چیزی در حدود ۵۰ دلار بود اما الان با این مبلغ نمی‌توان یک دبه ماست خرید.

با یارانه ۴۵ هزار تومانی نمی‌توان یک دبه ماست هم خرید

به گزارش سلام نو به نقل از فراز، نماینده چابهار در مجلس گفت: با یارانه ۴۵ هزارتومانی نمی توان یک دبه ماست هم خرید.

سعیدی با بیان اینکه موضوع بسیار مهمی که الان در حوزه بودجه مطرح است بحث حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی است افزود:البته قبول داریم که ارز ۴۲۰۰ تومانی طبق واقعیت های اقتصادی نبوده و منبع رانت و فساد شده است اما در چنین شرایطی در این باره اقناع عمومی وجود ندارد طبیعتا این موضوع نیز تبعات بسیاری ایجاد می‌کند. هر چند دولت اعلام کرده که مابه التفاوت آن را به صورت یارانه به مردم پرداخت می‌کند اما تجربه موفق در این زمینه نداشتیم.

او تکاید کرد: در سال ۱۳۸۷ که لایحه هدفمندشدن یارانه‌ها مطرح شد و یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم داده شد این مبلغ در آن زمان چیزی در حدود ۵۰ دلار بود اما الان با این مبلغ نمی‌توان یک دبه ماست خرید.

سعیدی تصریح کرد: بنابراین اگر دولت بنای حمایت از اقشار و دهک‌های پایین جامعه و قشر مستضعف دارد طبیعتا اگر اصرار به حذف ارز ترجیحی دارد جهت جبران شوک تورمی ناشی از این موضوع، حتما باید کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار دهد. در حال حاضر سران مصرف گوشت و مواد پروتئینی پایین آمده است. بنابراین دست بردن به چنین جراحی بزرگ اقتصادی، بدون رعایت لوازم آن، مسلما می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید