یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا (USMC) از اخراج بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای تفنگدار دریایی این یگان به دلیل خودداری از تزریق واکسن کووید-۱۹ از این نیرو خبر داد.

بیش از ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به خاطر خودداری از تزریق واکسن اخراج شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ماه اوت ۲۰۲۱، پنتاگون اعلام کرد که فورا تمام اعضای ارتش آمریکا را ملزم به واکسینه شدن علیه کووید-۱۹ کرده است. در حالی که نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش آمریکا هنوز دست به اعمال اخراجهای مرتبط با این حکم نزده‌اند اما گزارش شد که مقامات با هزاران درخواست معافیت از تزریق واکسن مخالفت کرده‌اند و در ارتباط با این الزام بالغ بر ۲۴ تن از اعضای نیروی هوایی و صدها تفنگدار دریایی اخراج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تنها در یک هفته گذشته، ۳۷ تفنگدار دریایی با استناد به حکم پنتاگون در الزامی کردن تزریق واکسن اخراج شدند و مجموع تعداد نیروهای اخراج شده از این بابت در این یگان از زمان آغاز برکناری‌ها در اواسط دسامبر ۲۰۲۱ به ۲۰۶ نفر رسید.

این در حالی است که طبق قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۲۲ آمریکا، یک نیروی نظامی را نمی‌توان تنها به دلیل امتناع از تزریق واکسن به طور غیر شرافتمندانه اخراج کرد.

روز پنجشنبه، یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا گزارش داد که ۳۰۸۰ مورد از ۳۱۹۲ درخواست معافیت از تزریق واکسن ارائه شده به یگان تفنگداران دریایی را بررسی و تعیین وضعیت کرده است. مدیریت این درخواست‌های معافیت به عهده اداره امور نیروی انسانی و ذخیره (M&RA) به سرپرستی ژنرال دیوید اوتینیون است.

حدود ۹۵ درصد از همه نیروهای فعال مشغول به خدمت یگان تفنگداران دریایی حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند، در حالی که حدود ۸۶ درصد از اعضای نیروی ذخیره این یگان نیز این کار را کرده‌اند.

نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش آمریکا مشترکا ضرب الاجل ۱۴ نوامبر را برای الزام به تزریق واکسن تعیین کردند اما تنها نیروی هوایی از بین این دو، اقدام به اخراج سربازان از بابت این الزام زد و حداقل ۲۷ تن از اعضای نیروی هوایی آمریکا به این سبب از خدمت منفک شده‌اند.

۹۵ درصد از اعضای نیروی هوایی آمریکا به طور کامل در برابر این بیماری بسیار مسری واکسینه شده‌اند و ۹۹ درصد از همه ملوانان آمریکایی هم حداقل اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که ۹۸ درصد از نیروی مشغول به خدمت فعال در نیروی زمینی ارتش آمریکا هم حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

هم نیروی زمینی و هم نیروی دریایی ارتش آمریکا قرار است اواخر ماه جاری میلادی، اولین دور از اخراجهای مربوط به الزام به تزریق واکسن را اعلام کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید