کسانی که قصد شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱ را دارند، باید به این زمان توجه داشته و در موعد مقرر نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.

زمان ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد / جزییات
به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، طبق اطلاعیه‌های سازمان سنجش، زمان ثبت نام در آزمون سراسری امسال از روز یک شنبه ۱۰ بهمن ماه آغاز شده و تا روز یک شنبه ۱۷ بهمن ادامه خواهد داشت.
ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ هم مانند سایر آزمون‌هایی که سازمان سنجش برگزار می‌کند، دارای یک سری شرایط و مقررات است.

این شرایط در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام می‌شود تا داوطلبان شرکت در این آزمون با اطلاع کامل نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. چرا که تنها افراد واجد شرایط حق ثبت نام کنکور و شرکت در جلسه امتحان را دارند. در صورتی که فردی شرایط لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را نداشته و نسبت به نام نویسی اقدام کند، بعد از بررسی شرایط و مشخص شدن موضوع در هر مرحله‌ای که باشد، ثبت نامش لغو شده و از طی نمودن ادامه مراحل منع خواهد شد.

باید دقت داشته باشید که شرایط لازم برای ثبت نام کنکور در دو دسته عمومی و اختصاصی قرار می‌گیرند که دارا بودن همه آن‌ها الزامی است. در ادامه مهم‌ترین شرایط اختصاصی این آزمون را برای شما آورده ایم.

شرایط اختصاصی کنکور ۱۴۰۱

امکان شرکت در کنکور تنها برای افرادی که یکی از مدارک تحصیلی به شرح زیر را داشته باشند، فراهم است:

دارندگان دیپلم چهار ساله نظام قدیم
دارندگان مدرک پیش دانشگاهی نظام ترمی-واحدی سالی واحدی
دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
دارندگان دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (۶-۳-۳)

کسانی که در آزمون سال قبل شرکت کرده و در دوره روزانه پذیرفته شده باشند، در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱، حق شرکت در دوره‌های روزانه را نخواهند داشت. این افراد منحصرا مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی) هستند.

متقاضیان آقا برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ نباید هیچ گونه ممانعتی از نظر خدمت وظیفه داشته باشند؛ در غیر این صورت امکان ثبت نام شان وجود ندارد.

تمامی داوطلبان این آزمون باید در مهلت ثبت نام کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش کشور تعیین شده است، نام نویسی خود را انجام دهند.

داوطلبان شرکت در این آزمون باید تا ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ مدرک خود را دریافت کرده و فارغ التحصیل شده باشند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

به اطلاع داوطلبان می‌رسد. کسانی که قصد شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱ را دارند، باید به این زمان توجه داشته و در موعد مقرر نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. افرادی که بعد از اتمام زمان تعیین شده برای ثبت نام مراجعه نمایند، موفق به ثبت نام نخواهند شد. طبق اطلاعیه‌های سازمان سنجش، زمان ثبت نام در آزمون سراسری امسال از روز یک شنبه ۱۰ بهمن ماه آغاز شده و تا روز یک شنبه ۱۷ بهمن ادامه خواهد داشت.

چگونگی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

همان طور که در بخش‌های قبل هم توضیح دادیم، اطلاع از شرایط در نظر گرفته شده و زمان ثبت نام بسیار حائز اهمیت است. این موارد به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز در سایت سنجش ثبت نام کنکور قرار می‌گیرند تا داوطلبان به راحتی بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. با توجه به اهمیت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ برای بسیاری از افراد، در ادامه نحوه ثبت نام در این آزمون از طریق سامانه سنجش را برای شما آورده ایم. جهت انجام ثبت نام کافی است این مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید.

ابتدا لازم است نشانی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یعنی www.sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. در ادامه اولین سایت نمایش داده شده در لیست نتایج را انتخاب نموده و به آن وارد شوید.

۲. سپس از بین گزینه‌های موجود در منو سمت راست صفحه اصلی سایت سنجش، بر روی گزینه «سراسری» کلیک کنید. با انتخاب این گزینه عناوین مربوط به کنکور سراسری بالا آمده و می‌توانید لینک ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را مشاهده کنید. این لینک را انتخاب کرده تا وارد مراحل بعدی ثبت نام شوید.

۳. در ادامه لازم است نوع نظام آموزشی خود را تعیین کنید. زیرا سه نوع نظام آموزشی در این قسمت برای شما قرار داده شده که با توجه به نوع تحصیل تان، باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. هم چنین، هزینه ثبت نام را هم در این مرحله باید بپردازید. (خرید کارت اعتباری)

۴. بعد از پرداخت هزینه کنکور سراسری ۱۴۰۱ و دریافت شماره سریال، می‌توانید این کد را در جایگاه مشخص شده قرار داده و وارد مراحل ثبت نام شوید.

اولین مرحله ثبت نام مربوط به بارگذاری عکس داوطلب است. بعد از این که تصویر پرسنلی مناسب را در این مرحله آپلود کردید، فرم ثبت نام نمایش داده خواهد شد. تمام اطلاعات لازم را با دقت تکمیل نموده تا ثبت نام تان با موفقیت انجام گرفته و کد پیگیری و شماره پرونده دریافت کنید.

داوطلبان شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. نکته مهم برای این کار توجه به شرایطی است که توسط سازمان سنجش برای متقاضیان کنکور در نظر گرفته شده است. ما در این جا تعدادی از مهم‌ترین شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری را توضیح دادیم تا آگاهی کاملی از این موارد داشته باشید. از طرف دیگر، ثبت نام در کنکور سراسی دارای مهلت زمانی است که باز هم توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود.

داوطلبان باید به زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ دقت داشته و در این مهلت تعیین شده نسبت به انجام ثبت نام خود اقدام نمایند. در این جا زمان تعیین شده برای کنکور ۱۴۰۱ را هم بیان کردیم تا بتوانید در زمان قانونی ثبت نام به سامانه سنجش مراجعه کرده و مراحل لازم برای ثبت نام را طی کنید. این مراحل را هم به صورت مختصر و مفید توضیح دادیم تا از این نظر هم با مشکلی مواجه نباشید. در صورتی که در رابطه با هر کدام از این موارد سوال یا ابهامی داشته باشید، مشاورین ما در سایت hamrahmoshaver.com آماده پاسخ گویی هستند. کافی است با ما تماس بگیرید تا در کم‌ترین زمان ممکن به پاسخ سوال تان برسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید