شاید گفته شود که این فلفل های دلمه ای با استانداردهای ایران سالم است و منعی برای مصرف به هر شکل ندارد اما نوع واکنش روس ها به برگشت خوردن این فلفل های دلمه ای به گونه ای است که شک برنگیز می شود.

توزیع فلفل‌های سمی برگشت خورده از روسیه در مناطق فقیرنشین!

به گزارش سلام نو، روزنامه اطلاعات در یادداشتی به توزیع فلفل دلمه‌ای برگشت خورده از روسیه در مناطق فقیرنشین اعتراض کرد.

این روزنامه نوشت:

پس از روشن شدن ماجرای برگشت خوردن فلفل های دلمه ای از روسیه که علت آن وجود چهار نوع سم کشاورزی ثبت نشده دراین کشوراعلام شد، اکنون تصاویری درفضای مجازی دست به دست می شود که نشان می دهد برخی از این محموله ها درمناطق فقیر نشین برخی شهرها با عناوین خاص و بعضا فریبنده درحال توزیع است یا به عنوان خوراک دام دربرخی دامداری ها مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت معدوم نشده است.

شاید گفته شود که این فلفل های دلمه ای با استانداردهای ایران سالم است و منعی برای مصرف به هر شکل ندارد اما نوع واکنش روس ها به برگشت خوردن این فلفل های دلمه ای به گونه ای است که شک برنگیز می شود؛ چرا که ظاهرا آنان از توضیحات ارایه شده از سوی دستگاه های مسئول ایرانی درباره ثبت نشدن سموم استفاده شده دراین محصولات در کشورشان چندان قانع نشده و خواستار بازدید حضوری از مزارع وگلخانه های کشت این محصول ونمونه برداری شده اندکه قرار است هفته جاری انجام شود.

از همین روبه نظر می رسد دستکم تا زمان روشن شدن بررسی روس ها دراین باره که قطعا بی طرفانه و با حفظ منافع ملی کشورشان است، سازمان غذا و دارو و حفظ نباتات نباید اجازه هر گونه مصرف داخلی این محصولات رابدهند و اگر هم به هر شکل توزیع شده، اطلاع رسانی شود تا مردم از مصرف آن خودداری کنند.

قطعا این موضوع با ضرر ونارضایتی بخشی از کشاورزان همراه خواهد بود اما در نظر داشتن سلامت مردم وقاطعیت برای اصلاح وضع فعلی که باعث حفظ اعتبار ونام ونشان محصولات کشاورزی ایران در جهان می شود براین ضررکوتاه مدت، برتری و اولویت دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید