سازمان هواشناسی در پی احتمال وقوع سیل در چهار استان جنوبی کشور در روز یکشنبه ۱۲ دی، هشدار قرمز صادر کرد.

هشدار مهم سازمان هواشناسی / سیل شدید در راه این ۴ استان جنوبی ایران

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سازمان هواشناسی در پی احتمال وقوع سیل در چهار استان جنوبی کشور در روز یکشنبه ۱۲ دی، هشدار قرمز صادر کرد.

براساس اطلاعیه جدید سازمان هواشناسی، فردا در استان های بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس و کرمان شاهد بارش شدید باران و تداوم آن در این مناطق همراه با رعد و برق، ریزش تگرگ و وزش شدید باد خواهیم بود.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که در چهار استان ذکر شده، فردا شاهد سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده مهابر شهری، امکان آبگرفتی منازل در مناطق مستعد، جاری شدن روان آب، اختلال در تردد، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها، احتمال تخریب پل د مسدود شدن جاده ها و خسارت به محصولات کشاورزی خواهیم بود.

سازمان هواشناسی با صدور اعلان قرمز درباره احتمال وقوع سیل در استان های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس توصیه های نظیر اجتناب از توقف، تردد و جمع آوری تجهیزات در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتماب از سفر و تردد در جاده ها، عدم تردد در خیابان های واقع شده در مسیل ها، پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، بازگشایی دهانه پل ها، پاکسازی آبروهای منازل، جلوگیری از هرگونه فعلیت کوهنوردی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ رو و جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها را به اهالی این استان ها ارائه کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین خواستار آمادگی راهداری ها، فرمانداری ها و سایر دستگاه های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی در استان های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید