توانیر گزارش داده که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق، حداقل ۷۵ درصد از مشترکان به صورت صحیح از برق استفاده می‌کنند و مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق خود شاهد نیستند.

شرکت توانیر رسما اعلام کرد؛ برق گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت توانیر رسما تایید کرده است که از اول بهمن ماه امسال تعرفه برق مشترکان افزایش خواهد یافت. البته طبق ادعای این سازمان دولتی این افزایش قیمت شامل پرمصرف‌ها خواهد شد که تخمین زده می‌شود تنها ۲۵ درصد مشترکان را شامل شود.

در حالی که دولت ابراهیم رئیسی به صراحت اعلام کرده قصد افزایش قیمت در بنزین را ندارد، اما به نظر می‌رسد این موضوع در بخش‌های دیگر انرژی صدق نمی‌کند. تا پیش از این در ماه‌های اخیر برخی مشترکان نسبت به محاسبه بهای برق خود گلایه‌هایی را داشتند که پس از دریافت قبوض متوجه شده بودند که مشترک پرمصرف شناخته شده و به همین دلیل با تعرفه متفاوتی برق آن‌ها محاسبه شده است.

در همین حال روز گذشته شرکت توانیر رسما تایید کرده است که از اول بهمن ماه امسال تعرفه برق مشترکان افزایش خواهد یافت. البته طبق ادعای این سازمان دولتی این افزایش قیمت شامل پرمصرف‌ها خواهد شد که تخمین زده می‌شود تنها ۲۵ درصد مشترکان را شامل شود.

توانیر گزارش داده که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق، حداقل ۷۵ درصد از مشترکان به صورت صحیح از برق استفاده می‌کنند و مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق خود شاهد نیستند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: در این طرح برق مصرفی مشترکان تا سطح الگو با نرخ یارانه‌ای محاسبه می‌شود، تاکید کرد: در قالب این مصوبه، مشترکان پرمصرف نیز همچنان از یارانه بهره مند می‌شوند، اما هرچه مصرف آن‌ها افزایش یابد، میزان بهره مندیشان از برق یارانه‌ای کمتر می‌شود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به اینکه اجرای مصوبه مربوط به آئین‌نامه نحوه محاسبه برق مصرفی مشترکان از ابتدای بهمن در کشور کلید خواهد خورد خاطرنشان کرد: برق مصرفی دی ماه مشترکان مشمول این مصوبه نخواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با کاهش مصرف مشترکان پر مصرف به میزان کمتر از الگو، علاوه بر اینکه صورتحساب آن‌ها کاهش می‌یابد، امکان تأمین برق پایدار را به ویژه در تابستان فراهم می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید