توحید دلاور قوام سرپرست معاونت صنایع ‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با ارائه تسهیلات به صنعتگران و هنرمندان صنایع‌ دستی اردبیل در ۹ ماه امسال برای ۶۷۰ نفر در این بخش اشتغال ایجاد شده است.

ایجاد ۶۷۰ فرصت شغلی در بخش صنایع دستی استان اردبیل

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، توحید دلاور قوام افزود: در این مدت ۴۰ فقره کارت شناسایی صنایع‌ دستی صادر و یا تمدید شد.

وی افزود: تعداد صنعتگران تحت پوشش صنایع‌دستی در استان امسال به ۳۲ هزار نفر افزایش یافت.

او در مورد تهیه پرونده ثبتی برای صنایع‌دستی استان در راستای ثبت شهر ملی صنایع‌دستی بیان کرد: امسال توانستیم شاهد تکمیل پرونده و انتخاب و ثبت شهر ملی ورنی در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و جهانی برای شهر اصلاندوز و شهر ملی گلیم برای عنبران باشیم.

دلاور قوام با اشاره به درخشش هنرمندان صنایع‌دستی در دریافت نشان ملی افزود: سهمیه استان اردبیل برای ارسال آثار تعداد ۲۵ اثر بود که از مجموع آثار ارسالی برای ۱۸ اثر نشان ملی صادر شد که بیانگر ظرفیت و توان هنرمندان استان در این حوزه است.

وی همچنین برپایی بازارچه دائمی عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و نیز در بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر و افتتاح فاز دوم توسعه ساختمان نمایشگاه صنایع دستی را از دیگر اقدامات در سال‌ جاری ذکرکرد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید