ایلان ماسک، کرد که اسپیس‌ایکس می‌تواند ظرف ۱۰ سال آینده انسان‌ها را به مریخ بفرستد.

انسان‌ها تا ۱۰ سال آینده به مریخ می روند
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، ایلان ماسک، روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که اسپیس‌ایکس می‌تواند ظرف ۱۰ سال آینده انسان‌ها را به مریخ بفرستد.

ماسک در جریان حضور در پادکست Lex Fridman این پیش بینی جسورانه را انجام داد. بنیانگذار تسلا دیدگاه خود را مبنی بر اینکه بشر باید به یک "گونه چند سیاره ای" تبدیل شود را تکرار کرد و برنامه‌های اسپیس ایکس برای توسعه فناوری لازم برای این سفر را شرح داد:"بهترین حالت حدود پنج و بدترین حالت، ۱۰ سال است. "

وی خاطرنشان کرد که "مهندسی وسیله نقلیه" مورد نیاز برای سفر همچنان یک عامل کلیدی در تعیین یک چارچوب زمانی است. ماسک افزود: «استارشیپ پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین موشکی است که تا به حال ساخته شده است.»

اسپیس ایکس در سال‌های اخیر به عنوان بخشی از هدف بلندمدت ماسک برای ایجاد یک مستعمره در مریخ، فعالیت‌های خود را افزایش داده است. اوایل این ماه، ماسک فاش کرد که اسپیس ایکس ساخت سکوی پرتابی را در فلوریدا آغاز کرده است که می‌تواند موشک‌های استارشیپ را در خود جای دهد.

اسپیس ایکس آزمایش نمونه‌های اولیه این موشک ۴۰۰ فوتی را قبل از پرتاب مداری برنامه ریزی شده آغاز کرده است. در طول مصاحبه پادکست، ماسک گفت که شرکت هواپیمایی خصوصی او همچنان در حال کار برای بهینه سازی طراحی استارشیپ و کاهش هزینه‌های پیش بینی شده سفر به مریخ است.
ماسک گفت: «هزینه مشخصی برای هر شخص و برای سفر به سطح مریخ وجود دارد که می‌توانیم برای ایجاد یک شهر خودکفا بپذیریم و بعد از آن، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. در حال حاضر، شما نمی‌توانید با ۱ تریلیون دلار به مریخ پرواز کنید.  هیچ پولی نمی‌تواند شما را به مریخ برساند.  ما باید آن را به رقمی برسانیم که واقعاً امکان پذیر است.»

اسپیس ایکس اولین پرواز فضایی کاملا غیرنظامی خود را در ماه سپتامبر با خدمه‌ای متشکل از چهار مسافر انجام داد.  این ماموریت که "Inspiration۴" نام داشت، از فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس و موشک قابل استفاده مجدد فالکون ۹ استفاده کرد.

جدای از تمرکزش بر سفر فضایی، شرکت ماسک خدمات اینترنتی استارلینک را اجرا می‌کند که هدف آن ارائه یک سیستم اینترنت پرسرعت باند پهن از طریق شبکه‌ای متشکل از هزاران ماهواره است.

استارلینک در کانون اختلافات دیپلماتیک اخیر با چین قرار داشت.  مقامات پکن به ایالات متحده هشدار دادند که «مسئولانه عمل کند» و مدعی شدند که ایستگاه فضایی چین به دلیل نزدیک شدن به برخورد با ماهواره‌های استارلینک مجبور به انجام اقدامات فرار شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید