محققان می‌گویند که در برنامه‌های کاهش وزن تحت نظر پزشک، با رژیم غذایی کم‌چرب در کنار ورزش منظم، ترکیب افدرین و کافئین با افزایش ۵ درصدی در میزان کاهش وزن همراه می‌شود.

لاغری و کاهش وزن سریع تنها با مصرف این پنج گیاه

به گزارش سلام نو به نقل از بهارنیوز، اگر از گیاهان دارویی سالم و خالص بر اساس قواعد استاندارد استفاده کنید، تلاش‌های خودتان در راستای کاهش وزن را تقویت می‌کنید و نتایج بهتری می‌گیرید.

کاهش وزن با کدو یا خربزه تلخ (Bitter melon)

یکی از عارضه‌های اضافه‌ وزن، افزایش خطر ابتلا به بیماری دیابت است. مطالعات متعددی روی نمونه‌های حیوانی نشان داده‌اند که اگر خربزه تلخ را به رژیم غذایی حیوانات اضافه کنیم، میزان افزایش وزن و تجمع چربی در آنان کاهش می‌یابد. به‌ عنوان مثال، محققان دانشگاه هنگ کنگ در یکی از مطالعات‌شان، عصاره خربزه تلخ را به رژیم غذایی موش‌های آزمایشگاهی اضافه کردند و دقیقا به همین نتیجه رسیدند. آنان می‌گویند که خربزه تلخ «کاملا قدرتمندانه با اثرات مخرب ناشی از رژیم غذایی چرب مقابله می‌کند»

کاهش وزن با قهوه

یکی از ویژگی‌های کافئین موجود در قهوه، این است که میزان متابولیسم پایه (BMR) را افزایش می‌دهد. این شاخص، میزان سوزاندن کالری‌ها در وضعیت استراحت بدن را تعیین می‌کند. وقتی که BMR بالا می‌رود، چربی‌های بدن کاهش پیدا می‌کنند و بدن هم اضافه‌وزن خودش را می‌سوزاند. محققانی که از قهوه در برنامه‌های کاهش وزن تحت مراقبت پزشک استفاده کرده‌اند، می‌گویند که رژیم غذایی کم‌کالری در کنار ورزش منظم و افزایش کافئین، میزان کاهش وزن را بیشتر می‌کند. با این‌حال، کافئین فقط به افرادی کمک می‌کند که مبتلا به چاقی شدید هستند. بنابراین، افرادی که با هدف کاهش وزن ۲ تا ۵ کیلوگرمی تلاش می‌کنند، نمی‌توانند از فواید خاص کافئین بهره‌مند شوند.

کاهش وزن با افدرا (Ephedra)

وقتی که از افدرا صحبت می‌کنیم، معمولا منظورمان نوع چینی آن به نام «ما هوانگ» است. ویژگی ما هوانگ، این است که میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد؛ یعنی سرعت سوزاندن کالری‌ها توسط بدن را بالا می‌برد. به‌علاوه، مقداری هم اشتها را کاهش می‌دهد. مجموعه همین ویژگی‌ها، محققان را در سال‌های اخیر به سمت مطالعات بیشتر درباره این گیاه سوق داده است. آنان معمولا از افدرا در کنار کافئین، به‌عنوان مکمل دوگانه استفاده می‌کنند.

محققان می‌گویند که در برنامه‌های کاهش وزن تحت نظر پزشک، با رژیم غذایی کم‌چرب در کنار ورزش منظم، ترکیب افدرین و کافئین با افزایش ۵ درصدی در میزان کاهش وزن همراه می‌شود.

البته توجه داشته باشید که افدرا برای افرادی که قصد کاهش وزن ۲ تا ۵ کیلوگرمی دارند، مناسب نیست و افراد مبتلا به چاقی شدید می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند. نکته دیگر به عوارض جانبی افدرا برمی‌گردد. درواقع، ‌افدرا می‌تواند فشار خون را بالا ببرد و باعث مشکلاتی مانند تحریک‌پذیری عصبی، عصبانیت و بی‌خوابی شود. بنابراین، افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کلیوی و دارای سابقه سکته مغزی، نباید از این گیاه استفاده کنند. قهوه و انواع ترکیبات حاوی کافئین هم اثرات و عوارض جانبی افدرا را تشدید می‌کنند. بنابراین، استفاده همزمان از این گیاهان باید تحت نظر پزشک انجام شود.

کاهش وزن با خرفه

رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی گیاهی، به کنترل فشار خون کمک می‌کند. خرفه، یکی از همین گیاهان است که در صورت مصرف منظم تحت نظر پزشک، فشار خون را کاهش می‌دهد. محققان ایرانی هم مطالعات مختلفی را درباره خرفه انجام داده‌اند که نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است. درواقع، یافته‌های آنان نشان می‌دهند که مصرف خرفه بعد از ۵ هفته، فشار خون را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و باعث کاهش وزن راحت‌تر می‌شود.

کاهش وزن با چای

کافئین موجود در چای هم میزان متابولیسم پایه (BMR) را افزایش می‌دهد. مطالعات متعددی هم نشان داده‌اند که استفاده از چای و قهوه در برنامه‌های کاهش وزن تحت نظر پزشک، شانس موفقیت را در کاهش وزن بیشتر می‌کند. محققان ژاپنی و فرانسوی نیز تا کنون به یافته‌های قابل قبولی درباره نقش چای در کاهش وزن دست پیدا کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید