مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از شکسته شدن رکورد مصرف روزانه گاز طبیعی در این استان با رقم ۱۲ میلیون متر مکعب طی روزهای اخیر خبر داد.

اردبیلی‌ها با مصرف ۱۲ میلیون متر مکعب گاز رکورد زدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سردار اسماعیلی ۹ دی در جلسه هماهنگی مصرف بهینه گاز طبیعی در اردبیل اظهار کرد: میزان مصرف گاز طبیعی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حالی که در سال‌های گذشته میزان مصرف گاز روزانه استان اردبیل به ۹ میلیون متر مکعب رسیده بود، این میزان بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون متر مکعب در سال‌جاری به ثبت رسید که یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از اهالی استان خواست تا با پیوستن به پویش یک درجه مصرف کمتر گاز طبیعی به مدیریت مصرف گاز کمک کنند تا شاهد افت فشار و یا قطعی گاز در مناطق مختلف استان نباشیم.

اسماعیلی ضرورت رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را در منازل و استفاده از پرده ضخیم، لباس‌های گرم و بستن اتاق‌های غیرقابل استفاده را یادآور شد و گفت: باید هموطنان مصرف خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا ساکنان مناطق مختلف شمال و جنوب این استان نیز که در روستاها و مناطق سردسیر هستند، بتوانند از این انرژی پاک بهره‌مند شوند.

وی افزود: به هیچ وجه افزایش بها گاز مصرفی را در قبوض مشترکان شاهد نیستیم اما مشترکانی که مصرف بیشتری دارند با قیمت تصاعدی در قبوض ماه‌های اخیر روبه‌رو بودند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با عملی شدن پویش یک درجه کمتر در مصرف گاز انتظار می‌رود صرفه‌جویی ۶ تا ۱۰ درصدی مصرفی خانگی گاز را که بیشترین موارد مورد تاکید است، در دستور کار قرار گرفته و خانوارها به این موضوع توجهی جدی داشته باشند.

وی در مورد بهره‌مندی شهرها و روستاهای استان از نعمت گاز اضافه کرد: تمامی شهرهای استان در حال حاضر از این نعمت بهره‌مند هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از گاز طبیعی استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید