رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت از کشف یک قلاده توله شیر در نقطه صفر مرزی با تلاش ماموران انتظامی هنگ مرزی این شهرستان خبر داد.

کشف یک قلاده توله شیر از قاچاقچیان در مرز سردشت

به گزارش سلام نو، خالد بایزیدی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با دریافت گزارشی مبنی بر احتمال خروج یک محموله قاچاق حیات وحش از مرزهای این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران یگان حفاظت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پلیس حیات وحش این شهرستان با همکاری هنگ مرزی و سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله وارد عمل شده و با دستور دادستان عمومی و انقلاب از خروج این محموله قاچاق جلوگیری کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت بیان کرد: در این عملیات قاچاقچیان حین خروج از نقطه صفر مرزی با مشاهده ماموران با به جا گذاشتن محموله قاچاق با استفاده از موقعیت جغرافیایی و تاریکی شب از محل متواری شدند.

بایزیدی گفت: در این عملیات ماموران یگان حفاظت این شهرستان موفق شدند یک قلاده توله شیر را کشف و پرونده قضایی در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع دهند.

وی با بیان اینکه شناسایی سه نفر و دستگیری آنان در این زمینه در دستور کار قرار گرفته، افزود: وضعیت این توله شیر در ابتدا بسیار نامناسب بود که با معاینه دامپزشک و مراقبت های لازم از آن هم اکنون از لحاظ جسمی بهبود یافته و از شرایط مناسبی برخوردار شده است.

بایزیدی گفت: گونه این نوع شیر هنوز مشخص نیست و پس از اطلاع از گونه آن توسط کارشناسان بلافاصله با طی مراحل قانونی به منطقه زیست خود بازگشت داده خواهد شد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با کشور عراق دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید