دولت جدید چهارمین دولت به نخست‌وزیری شیخ «صباح خالد الحمد الصباح» و سی و نهمین دولت در تاریخ کویت است که شامل ۱۵ وزیر است.

دولت جدید کویت سوگند یاد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزرای دولت جدید کویت روز گذشته در برابر شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح » ولیعهد کویت سوگند قانون اساسی یاد کردند.

پایگاه الخلیج الجدید نوشت: دولت جدید چهارمین دولت به نخست‌وزیری شیخ «صباح خالد الحمد الصباح» و سی و نهمین دولت در تاریخ کویت است که شامل ۱۵ وزیر است.

این نخستین کابینه‌ای است که به جای امیر کویت در برابر ولیعهد این کشور سوگند یاد می‌کند. ماه گذشته امیر کویت برخی از اختیارات قانونی خود را به صورت موقت به ولیعهد این کشور واگذار کرد که از جمله آن صدور فرمان‌های امیری، تعیین نخست‌ وزیر و وزرا و پذیرش استعفای این وزراست.

دولت جدید شامل ۱۱ وزیر از دولت قبلی و ۴ وزیر جدید است.

«ثامر العلی الصباح» وزیر کشور کویت از کابینه جدید خارج شده و به جای «احمد منصور الأحمد الصباح» تعیین شده است و علاوه بر آن «خالد مهوس السعید» وزیر بهداشت جدید نیز به جای «باسل الصباح» تعیین شد. در کابینه جدید «احمد ناصر محمد الصباح» وزیر خارجه کویت در سمت خود ابقا شد.

با تشکیل دولت و ادای سوگند قانون اساسی، این کشور می تواند در جلسه شورای ملی کویت در چهارم ژانویه آینده شرکت کند.

ولیعهد کویت در سخنانی به این مناسبت خطاب به وزرا گفت: شما مسئولیت‌ها و وظایفی دارید که نیازمند تلاش مجدانه با روحیه یک تیم برای ادامه روند اصلاحات، اجرای برنامه‌های اقتصادی و پیشبرد توسعه در کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: همکاری سازنده بین قوه مقننه و مجریه برای تصویب و اجرای قوانینی که به نفع کشور و شهروندان است باید با تعهد و پایبندی به قانون اساسی حاکم باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید