بازی‌های فکری که مغز را به چالش می‌کشند بهترین انتخاب برای بزرگ‌ترها هستند، چرا که با به چالش کشیدن مغز می‌توانند در روند فراموشی و زوال عقل وقفه ایجاد کنند. با ما همراه باشید تا بهترین بازی‌های فکر و رومیزی مناسب بزرگسالان را بیاموزیم.

بهترین بازی‌های فکری برای جلوگیری از آلزایمر در بزرگسالان کدامند؟

به گزارش سلام نو، بازی کردن سن نمی‌شناسد و همه افراد در همه سنین حق بازی کردن و خندیدن در کنار دوستان‌شان را دارند. وقتی پا به دوره میانسالی می‌گذارید برای بهتر شدن حال روحی و روانی خود باید وقت بیشتری بگذارید تا از خستگی ذهنی در اثر کهولت سن در امان بمانید. آیا از خوبی‌های بازی کردن برای افراد سالمند مطلع هستید؟ همانطور که می‌دانید بازی کردن در بزگسالان و افراد سالمند علاوه بر اینکه باعث ایجاد حس شادی و سرخوشی در آنان می‌شود می‌تواند از بیماری زوال عقل و فراموشی نیز جلوگیری کند. بنابراین توصیه می‌شود که افراد میانسال و یا بزرگسالان در هفته و یا در هر ماه زمانی را برای خود و برای رسیدگی به ذهن و جسم خود اختصاص دهند. بازی‌های فکری که مغز را به چالش می‌کشند بهترین انتخاب برای بزرگ‌ترها هستند، چرا که با  به چالش کشیدن مغز می‌توانند در روند فراموشی و زوال عقل وقفه ایجاد کنند. با ما همراه باشید تا بهترین بازی‌های فکر و رومیزی مناسب بزرگسالان را بیاموزیم.

چه بازی‌هایی مناسب بزرگسالان هستند؟

بازی رومیزی دبرنا: این بازی جزو یکی از بازی‌های مورد پسند و البته مناسب بزرگسالان است. بازی رومیزی دبرنا از آنجایی که ذهن افراد را درگیر می‌کند از جمله بازی‌های فکری مناسب بزرگسالان است. این بازی دارای مهره‌هایی است که بر روی آنان عدد نوشته شده است. همچنین دارای کارت‌هایی است که جدول بندی شده و شماره‎ گذاری شده هستند. این بازی به صورت گروهی با تعداد اعضا بالا و همچنین به صورت دو نفره قابل بازی است.

بازی پنتبال:  این بازی که  از محبوب‌ترین بازی‌های فکری مناسب بزرگسالان است در سال ۲۰۰۴ طراحی شده است. این بازی با چرخش صفحه‌ها و با حرکت دادن مهره‌ها قابل اجراست و هر حرکت اشتباهی می‌تواند شما را به سرعت به فردی که بازی را باخته است تبدیل کند. این بازی از بهترین بازی‌های فکری در جهان است و هشت جایزه بین‌المللی را به خودش اختصاص داده است.

جنگا معروف به برج هیجان: برای بازی کردن با این تخته‌های زیبا نیازی به مسن بودن یا نوجوان بودن ندارید چرا که این بازی مناسب همه سنین است. این بازی به این صورت است که افراد باید به گونه‌ای تخته‌ها را جا به جا کنند که برج فرو نریزد. این بازی در سال ۱۹۸۳ طراحی شد.

جدول سودو کو:  این بازی که برای اولین باز در چین اختراع شد جزو یکی از بازی‌های معروف برای کسانی است که اهل خواندن روزنامه و مجله هستند. این بازی به این صورت است که افراد باید اعدادی را پیدا کنند که تنها یک مرتبه در هر ستون، مربع و ردیف تکرار شده‌اند. این جدول در قسمت پایینی برخی از روزنامه‌ها و برخی از صفحات مجلات قرار دارد.

بهترین بازی‌های فکری برای جلوگیری از آلزایمر در بزرگسالان کدامند؟

بازی پازل: پازل حل کردن یا به قولی پازل بازی کردن هم می‌تواند از بهترین سرگرمی‌هایی باشد که برای افراد در هر سنی مناسب است. بزرگسالان و میانسالان می‌توانند با حل کردن پازل‌های بزرگ و مناسب بزرگسالان از روند کهولت سن جلوگیری کنند. پازل‌های زیادی وجود دارند که از نظر بزرگی و تعداد قطعات بسیار متفاوت هستند.

بازی هایو: این بازی فکری مشهور در جهان که دارای مسابقات جهانی است از جمله بازی‌های محبوب رومیزی است که بسیار به شطرنج شبیه است. در این بازی باید زنبور ملکه توسط مهره‌های حریف محاصره شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید