در این مقاله قصد داریم به معرفی چند بازی مناسب دورهمی‌های شبانه بپردازیم که می‌توانند اوقات خوش‌تری را برای شما به ارمغان بیاورند. با ما همراه باشید.

فواید باورنکردی بازی کردن در جمع‌های خانوادگی

به گزارش سلام نو، بازی کردن یکی از بهترین روش‌های رفع کردن استرس و نگرانی است. فرقی نمی‌کند که چند سال دارید. شما می‌توانید با بازی کردن اوقات خوشی را برای خود و خانواده‌تان به ارمغان بیاورید. در هنگام بازی کردن  در حالی که می‎‌خندید و شاد هستید هورمون‌های شادی آفرین بسیار زیادی هستند که در بدن شما ترشح می‌شوند. برای همین است که بعد از بازی کردن احساس بهتری نسبت به زمان قبل از بازی دارید. بزرگسالان به دلیل مشغله‌های فراوانی که دارند فرصتی برای بازی کردن و تفریح ندارند. این در حالی است که بنا به گفته‌های روان شناسان اگر در ماه یا در هر هفته زمانی را برای رسیدگی به روان‌تان اختصاص دهید مطمعنا در کارها موفق‌تر خواهید شد. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند بازی مناسب دورهمی‌های شبانه بپردازیم که می‌توانند اوقات خوش‌تری را برای شما به ارمغان بیاورند. با ما همراه باشید.

بازی‌های مناسب بزرگسالان چه بازی‌هایی هستند؟

۱. دروغ یا حقیقت:  این بازی به این صورت است که افراد باید به صورت رو در رو در کنار هم بنشینند. سپس هر فرد باید درباره خودش دو حقیقت و یک دروغ را در نظر بگیرد. شخصی که مقابل او نشسته باید حدس بزند که کدام حرف‌ها درباره حریف رو به رویی‌اش صحیح است. اگر درست حدس بزند در بازی باقی می‌ماند و اگر اشتباه حدس بزند از بازی حذف می‌شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که برنده مشخص شود.

۲. مشاعره: از دیگر بازی‌های مناسب بزرگسالان مشاعره است. اگر جمعی که در آن بازی می‌کنید اهل شعر و کتاب خوانی هستند پس این بازی برای شما بسیار مناسب است. این بازی به این شکل است که  هر شخص باید بیتی شعر را بازگو کند و در عوض نفر بعدی با آخرین حرف شعر، یک بیت دیگر را بگوید. قانون این بازی این است که نباید زمان برای فکر کردن طولانی شود و ابیات تکراری نباشند.

۳. اسم رو پیشونی: این بازی بسیار پرطرفدار به این صورت است که باید فردی را از میان افراد بازی انتخاب کنید و این فرد باید کلمه‌ای که از قبل نوشته‌اید را حدس بزند. البته این کلمه باید بر روی کاغذ نوشته شود و بر روی پیشانی وی چسبانده شود. سپس باید با پرسیدن سوال‌هایی از حضار که جواب تک کلمه‌ای دارند آن را حدس بزنند.

۴. صید خوراکی: این بازی به این صورت است که افراد باید به صورت گروهی، اما نفر به نفر در مقابل هم به رقابت بپردازند. در این بازی باید تعدادی خوراکی ترجیحا درون بسته بندی بهداشتی درون ظرف کاسه‌ای قرار داده شود. افراد باید با قاشقی که در دهان دارند از این خوراکی‌ها بردارند و درون ظرف خودشان بریزند. در آخر گروهی که بیشترین تعداد خوراکی را جمع آوری کند برنده می‌شود. در آخر این بازی خوراکی‌ها به عنوان جایزه بین افراد پخش می‌شوند.

۵. آری و خیر معکوس ذهن متفکر: در این بازی باید از قبل سوالاتی را طراحی کنید. در برگه‌ای بصورت لیست‌وار بنویسید. دو گروه انتخاب کنید. به تعداد نفرات باید سوال داشته باشید. افراد گروه تک به تک در مقابل هم به رقابت می‌پردازند. البته به صورت دو نفره هم قابل اجرا است. کسی که سوال را در دست دارد باید به صورت سریع از شخص مقابلش سوال بپرسد. فردی که جواب می‌دهد باید به جای خیر، آری بگوید و به جای آری، خیر بگوید. این بازی پاسخ معکوس دادن به سوالات است و شخصی برنده می‌شود که از تمرکز فکری بالایی برخوردار باشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید