با شیوع سویه اومیکرون نگرانی‌ها در مورد تشخیص علائم این ویروس افزایش یافته است. اما با تزریق واکسن کرونا خطر این بیماری بسیار کاهش می‌یابد.

بهترین روش تشخیص اومیکرون از سرماخوردگی و آنفولانزا

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، با شیوع سویه اومیکرون امکان اینکه علائم این بیماری با سرماخوردگی یا آنفولانزا اشتباه گرفته شود، زیاد است. گلو درد، آبریزش بینی و درد بدن می‌توانند از علائم سرما خوردگی معمولی، آنفولانزا یا کرونا باشند. گاهی تشخیص علائم این سه بیماری از یکدیگر دشوار می‌شود. اما این روزها با وجود شیوع سویه امیکرون مراجعه به بیمارستان به نسبت کم است. زیرا به نظر می‌رسد افراد واکسینه شده علائم خفیف‌تری دارند.

به نقل از سی‌ان‌ان، هر دوز جدید واکسنی که می‌زنید سیستم ایمنی بدن شما را علیه ویروس‌ها قوی‌تر و هشیارتر می‌کند. پس عادی است که علائم خفیف‌تری را تجربه کنید. اما این به این معنی نیست که نباید سویه جدید را جدی بگیریم به ویژه با توجه به خطر از پا درآمدن کادر درمان.

بهترین راه برای تشخیص کرونا همان تست دادن است. علائم ابتدایی سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا شبیه هم هستند. آنفولانزا و کرونا هر دو باعث ایجاد تب و حس خستگی، بدن درد، گلو درد، تنگی نفس و اسهال و استفراغ می‌شوند.

اما می‌توان کرونا را با سردرد و سرفه‌های خشک آن تشخیص داد. از دست دادن حس چشایی و بویایی بزرگترین هشدار کرونا بوده است اما ممکن در سویه جدید این علامت کمتر باشد.

درد در ناحیه قفسه سینه همراه با سرفه‌های خشک از علائم قطعی کرونا است. اگر احساس بروز علائم می‌کنید از خود بپرسید آیا اخیرا نزدیک افراد مبتلا به کرونا بوده‌اید؟ و البته سریعا تست بدهید. با توجه به شیوع سویه اومیکرون احتمال اینکه علائم شما از کرونا باشد زیاد است.

چه زمانی باید تست بدهیم؟

زمانی که شروع به مشاهده علائم می‌کنید زمان انجام تست است. اگر شما در نزدیکی افراد مبتلا بوده‌اید اما هنوز علائمی ندارید احتمالا ویروس هنوز به قدر کافی در بدن شما رشد نکرده است که با تست سریع مشخص شود. بهتر است پنج روز پس از اینکه در معرض ویروس قرار گرفتید صبر کنید.

اینکه جواب تست شما منفی باشد به این معنی نیست که شما کرونا ندارید. بهترین راه تست مجدد پس از ۱۲ تا ۲۴ ساعت است. اگر باز هم جواب منفی بود می‌توانید اطمینان خاطر بیشتری از اینکه مبتلا نشده‌اید داشته باشید. چه سرما خوردگی گرفته باشید چه کرونا بهتر است در قرنطینه باشید. این مسئله با شیوع سویه جدید اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است.

کودکان

کودکان نیز ممکن است علائم اومیکرون را مانند بزرگسالان تجربه کنند. اما از آنجا هنوز واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال تایید نشده است، بهتر است به کودکان خود واکسن آنفولانرا بزنید تا ویروس دیگری به ویروس فعلی اضافه نشود. از آنجا کودکان در حال بازگشت به مدارس هستند، انجام تست از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنوز هم ماسک زدن، رعایت بهداشت، رعایت فاصله و عدم گردهمایی در مکان‌های سربسته در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس بسیار موثر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید