شام سنگین برای سلامت شما ضرر دارد اما برخی از چای ها می توانند از اثر منفی شام سنگین بکاهند.

هضم سریع شام سنگین با خوردن این نوشیدنی ها

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، احساس سنگینی شکم و کِرختی بدن پس از خوردن یک شام سنگین بسیار طبیعی است. بدن پس از خوردن غذا فرآیند هضم آن را آغاز می کند که طی این فرآیند خونرسانی به دستگاه گوارش افزایش می یابد.

از زمان های بسیار قدیم افراد برای احساس بهتر در معده خود پس از صرف شام، اقدام به مصرف نوشیدنی های مخصوص می‌کردند.

در این مطلب، نوشیدنی های مناسب پس از صرف شام را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- چای نعنای تازه

یکی از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار در شمال آفریقا و کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، چای نعنای تازه است. برای تهیه این چای کافی است میزان کمی نعنای تازه را در آب جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد. این چای به میزان قابل توجهی به آرامش معده پس از غذا کمک می‌کند. همچنین به دلیل رایحه مناسب نعنا، احساس خوشایند تنفس به فرد دست می‌دهد.

۲- زنجبیل و آب لیمو

ترکیب زنجبیل با آب لیموی تازه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در روسیه است. این نوشیدنی تند و اسیدی به معده برای هضم غذا کمک می‌کند و باعث ایجاد آرامش در دستگاه گوارش می‌شود.

۳- چای ترش

چای ترش یکی از نوشیدنی‌های طبیعی برای کاهش فشار خون محسوب می‌شود. می‌توانید به این چای کمی عسل، ادویه و آب لیمو اضافه کنید. این نوشیدنی معجزه آسا به آرامش معده شما پس از شام کمک شایانی می‌کند.

۴- چای سبز

چای سبز که خاستگاه آن به چین باز می‌گردد یکی از نوشیدنی‌های آرامش بخش برای معده و دستگاه گوارش محسوب می‌شود. با این حال، بهتر است چای سبز را بدون شیرین کننده‌هایی مانند قند و عسل مصرف کنید. چای سیاه که امروزه در جهان محبوبیت بیشتری دارد نیز می‌تواند برای آرامش معده مفید باشد، اما نباید آن را ۲ ساعت پس از غذا مصرف کرد، زیرا منجر به عدم جذب آهن و کم خونی در افراد می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید