یک مقام عراقی بلندپایه به پایگاه «العربی الجدید» گفت که فؤاد حسین و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، تحرکات گسترده‌ای را برای تدارک دور تازه مذاکرات آغاز کرده‌اند.

آغاز تحرکات گسترده برای برگزاری دور تازه مذاکرات ایران و عربستان
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، یک مقام بلندپایه عراقی خبر داد که تحرکات گسترده در دفتر نخست‌وزیر عراق برای برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان آغاز شده است.

«فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی با همتای ایرانی خود در تهران خبر داد که مذاکرات تهران و ریاض به‌زودی در بغداد از سر گرفته خواهد شد.

او با تأکید بر نقش مهم بغداد در گفت‌وگوهای تهران و ریاض، گفت که کشورش در پی برگزاری دور پنجم این مذاکرات است.

یک مقام عراقی بلندپایه در بغداد که نخواسته نامش فاش شود به پایگاه «العربی الجدید» گفت که فؤاد حسین و قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، تحرکات گسترده‌ای را برای تدارک دور تازه مذاکرات آغاز کرده‌اند.

او گفت که ایران و عربستان با برگزاری دور تازه مذاکرات موافقت کرده‌اند اما هنوز سطح مشارکت هیئت‌های دو کشور مشخص نیست هرچند بعید است که هیئت‌های عالی‌رتبه در مذاکرات شرکت کنند.

این مقام تأکید کرد که در چند روز گذشته تماس‌های متعددی با طرف‌های ذی‌ربط برقرار شده است.

به گفته این مقام عراق تلاش عراق در این راستا برآمده از این جمع‌بندی در عراق است که کاهش تنش در منطقه تأثیر مثبت بر وضعیت داخلی عراق به لحاظ امنیتی و سیاسی خواهد داشت، به خصوص که عراق شرایط سیاسی بحران‌زده‌ای را تجربه می‌کند.

این مقام گفت که اگر مانع تازه‌ای پیش نیاید دور تازه مذاکرات دو کشور در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

شب گذشته وزرای امور خارجه عراق و عربستان ضمن بررسی تحولات منطقه، حمایت عراق از تلاش عربستان برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو 2030 را بررسی کردند.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، با دریافت تماس تلفنی از جانب همتای عربستانی خود «فیصل بن فرحان» همکاری‌ها و هماهنگی ها در عرصه‌های گوناگون برای تحقق اهداف مشترک و منافع ملت‌های دو کشور و افزایش تلاش‌ها برای ایجاد چشم‌اندازهای تازه در همکاری‌های دوجانبه را بررسی کرد.

در این تماس تلفنی همچنین تحولات منطقه و رویارویی با چالش‌های گوناگون در منطقه و پیشبرد راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای افزایش امنیت و ثبات منطقه بررسی شد.

وزیر خارجه عربستان همچنین خواستار حمایت عراق از تلاش‌های عربستان برای برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو 2030 در عربستان سعودی شد.

وزیر امور خارجه عراق نیز بر حمایت کامل کشورش از میزبانی عربستان از این نمایشگاه و بر اطمینان به توانایی عربستان در برگزاری نمایشگاهی تاریخی با بیشترین خلاقیت ممکن و ارائه تجربه‌ای بی سابقه در این باره تأکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید