برای داشتن آشپزخانه­ای به سبک مدرن ابتدا باید در نظرداشته باشید که تا چه میزان می­خواهید از آشپزخانه خود استفاده کنید. بعضی افراد غذای منزل را به غذای بیرون ترجیح می­دهند بنابراین فضای آشپزخانه باید با استفاده از لوازم مقاومتر و بادوام­تری دکور شود.

آشنایی با ۸ ویژگی مهم در آشپزخانه های مدرن

یک آشپزخانه مدرن به گونه‌ای طراحی می‌شود که با استفاده از حداقل تزئینات بتواند حداکثر زیبایی را به نمایش درآورد. اگر به آشپزی علاقه دارید، استفاده از مواد مقاوم در برابر خش و مقاوم در برابر حرارت، مانند فولاد ضد زنگ و سنگ، مهم خواهند بود. درهایی با لولای نرم و فضای کمد در دسترس برای خانواده­های پرمشغله عالی است. رنگ و بافت نیز یک نکته مهم در دکوراسیون مدرن است. استفاده از رنگ­های ملایم مانند سفید و خاکستری روشن به همراه مشکی فضا را به دکوراسیون مدرن نزدیک­تر می­کند. در ادامه قصد داریم تا بیشتر در مورد ویژگی­های یک آشپزخانه مدرن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۱. بیشترین بهره­گیری از فضا

فضای آشپزخانه مدرن باتوجه به شرایط خانه­های آپارتمانی امروز طراحی می­شود و در واقع این تقسیم­بندی به گونه­ای انجام می­شود که از حداکثر فضا در اجرای این دکوراسیون استفاده شود. در واقع آشپزخانه­های مدرن باید به گونه­ای طراحی شوند که عملکرد و فضای موجود را افزایش دهند و فردیت صاحبان خانه را مشخص کنند. یک آشپزخانه مدرن ظاهری ساده و مینیمال را با خطوط صاف، فضاهای باز و حالتی صنعتی همراه با چوب و سنگ طبیعی ارائه می­دهد و از فضاهای طبقه­بندی شده بهره­ می­گیرد.

۲. دقت به جزئیات

جزئیات به اندازه موارد بزرگ در یک آشپزخانه مدرن تعیین کننده هستند. در واقع آشپزخانه­های مدرن که به دور از تزئینات طراحی می­شوند جزئیاتی دارند که در تکمیل یک فضای مدرن باید با ظرافت بالایی به­کار برده شود. شیرآلات سینک یکی از این موارد است که در دکوراسیون مدرن باید به آن دقت کنید. توجه کنید که حتما از شیرآلاتی استفاده کنید که در مدت زمان کوتاهی زنگ نزند و جرم نگیرد. شیرآلات راسان بهترین انتخاب برای یک آشپزخانه مدرن است. انواع مختلف شیرآلات راسان مانند مدل درسا و سورنا برای یک آشپزخانه با فضای مدرن طراحی شده­اند. برند راسان به دلیل سابقه درخشانی که در تولید شیرآلات بهداشتی باکیفیت داشته است امروزه توانسته به­خوبی جای خود را در میان مصرف­کنندگان باز کند.

به غیر از شیرآلات، یراق­آلاتی مانند یراق کابینت­ها هم بسیار در دکوراسیون مدرن اهمیت دارد و می­توانید رنگ یراق کابینت­ها را با رنگ شیرآلات ظرفشویی خود ست کنید.

۳. لوازم اصلی

آشنایی با ۸ ویژگی مهم در آشپزخانه های مدرن

از اصلی ترین مواردی که در خاص­تر شدن یک آشپزخانه مدرن تاثیر دارد می­توانیم به هود اشاره کنیم. هود سبکی خاص به آشپزخانه شما می­دهد. در انتخاب هود برای آشپزخانه مدرن می­توانید از انواع مدل­هایی مانند مدل شومینه­ای، مورب و مخفی استفاده کنید. می­توانید جدیدترین مدل­های هود آشپزخانه را از سایت و نمایندگی­ هود کن خریداری کنید. این برند معتبر، با داشتن سابقه طولانی در تولید انواع هود آشپزخانه و ست هود و اجاق گاز توانسته با رقبای خارجی به خوبی رقابت کند و جایگاه خود را در میان مشتریان پیدا کند.

از دیگر موارد اصلی آشپزخانه می­توانیم به یخچال فریزر اشاره کنیم که در دکوراسیون مدرن یخچال فریزر در قسمتی که برای آن طراحی شده قرار می­گیرد. بعضی از دکوراسیون­های مدرن به صورتی هستند که تمامی لوازم در آشپزخانه مخفی می­باشند اما در بعضی دیگر تنها فضایی جداگانه برای لوازم بزرگ تعبیه شده است. شما می­توانید مطابق با سلیقه خودتان دکوراسیون مورد نظر خود را اجرا کنید.

۴. طراحی­های جسورانه

در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن دست طراح برای استفاده از اشکال هندسی باز است و می‌تواند طرح هایی با رنگ های جسورانه و متفاوت اجرا کند. در واقع تنها سلیقه شما در این مورد تعیین کننده است.

۵. تقسیم بندی هوشمندانه فضاها

سبک‌های مختلفی هستند که در آنها تقسیم بندی قسمت‌های مختلف آشپزخانه با استفاده از حداکثر فضا انجام می‌گیرد اما در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن شما میتوانید کمدهایی داشته باشید که ارتفاع آن تا سقف برود و در هنگام باز کردن آن با تعداد زیادی قفسه مواجه شوید. در واقع این کمدها جایگزین کابینت‌های کوچک شده‌اند.

طراحی این کمدها در دکوراسیون مدرن حالتی یکدست و یکپارچه دارد و در اجرای این کابینت‌ها نظم خاصی دیده می‌شود تا فضا را به یک فضای آرامش بخش و کاربردی تبدیل کند.

۶. نور

آشنایی با ۸ ویژگی مهم در آشپزخانه های مدرن

در اجرای دکوراسیون مدرن برای آشپزخانه از نورهای تکی و خطی استفاده میشود. این سبک نورپردازی فضا را خاص و متفاوت جلوه می‌دهد. نورهای مخفی هم برای قسمت های کنج قابل اجرا هستند. نورپردازی با نورهای تکی به این دلیل انجام می­شود که تمرکز به روی قسمت­هایی مانند کانتر یا زیر کابینت بیشتر شود. در واقع این سبک نورپردازی با هدف استفاده بهینه از برق و استفاده کاربردی از نور اجرا می­شود.

۷. تزئینات کمتر

فقدان تزئینات در دکوراسیون مدرن به این معنی نیست که این سبک آشپزخانه­ها نمی­توانند زیبا به نظر برسند. زیبایی و بافت این نوع دکوراسیون با استفاده از ویژگی‌های طبیعی مانند صندلی­هایی مرمری یا فلزی، دیوارهای بتنی یا آجری پرداخت نشده، پارکت‌های چوبی و یا کاشی‌های سنگی مشخص می‌شود.

طراحی­های مدرن آشپزخانه، بدون تزئینات و تجملات اشرافی پر زرق و برق هستند و پیشرفت در صنعت مواد اولیه، باعث شده دکوراسیون مدرن راحت­تر بتواند هدف خود از اجرای این سبک را بیان کند.

۸. کابینت و کانتر

در دکوراسیون مدرن از اپن استفاده نمی­شود. در بیشتر مواقع کانتر بهترین انتخاب برای یک آشپزخانه مدرن است اما گاهی به دلیل کوچک بودن فضای آشپزخانه باید از کانتر صرف نظر کرد. بعضی آشپزخانه­ها بیش از اندازه کوچک هستند و باید از  این فضای کم برای رفت و آمد استفاده کرد و سایر قسمت­ها را به درستی طبقه بندی کرد.

کابینت­ها در این نوع دکوراسیون ساده و بدون پرداخت سلطنتی هستند و از رنگ­های واضح و خنثی انتخاب می­شوند. در آشپزخانه­های مدرن کشو و کابینت­های بزرگ و کاربردی با طراحی منحصربه­فرد دیده می­شود. طراحی کابینت در دکوراسیون مدرن به سبک­های مختلفی اجرا می­شود و شما می­توانید با دیدن کاتالوگ­های مختلف دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب کنید. می­توانید از متریال مختلفی استفاده کنید. استفاده غالب از چوب و سنگ از محبوب­ترین سبک­های دکوراسیون مدرن برای آشپزخانه است. همچنین شما در این مقاله می توانید بهترین متریال‌های مدرن آشپزخانه را مطالعه کنید.

اجرای آشپزخانه مدرن برای استفاده بهتر از فضا و استفاده بهینه در مصرف انرژی انتخاب هوشمندانه­ای است و در اجرای این سبک تنها با رعایت چند نکته می­توانید یک آشپزخانه زیبا و خاص داشته باشید.

نویسنده: سارا اقبالی

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید